Yang DiSaYAngi

Isnin, 4 Ogos 2014

Mood raya Hilang - Sakit


Salam 8 syawal...

tak terlambat untuk kami mylittlefamily ucapkam selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin..kalo ada tersalah silap dan bahasa harap di maafi..

dari 25 julai - 03 ogos aku cuti..begitoo jua blog aku ni bersawang, berhabuk jugak...dia pon nak cuti raya macam tuan dier kan...

mmg hari ni B4 bukak blog pon aku dah kata dalam hati aku tu, aku tau yang mesti ramai yang up gamba raya, cerita raya...semua la...

aku sekarang ni tak da mood nak bercerita semua tu, sebab aku masih dalam mood tak sihat....


sakit gigi..bengkak gusi, ulser dan sebagainya..tak tau nak kata apa lagi..mmg mood nak menyendiri, juz alone, tak mo di ganggu...anak2 ngan en asbeen pon aku dah warning dolu2...
"jangan sesape nak dekat ngan ibu ye...kang ada yang kena nanti"...

mmg kalo dah sakit gini, gini la  jadinya...
aku rasa yang penah alami, mesti tau perasaan tu macam mana kan...

aku mula sakit hari khamis malam....sampai demam aku...membawa sehingga ke hari ni...sepanjang sakit tu, mmg aku tak ke mana2 klinik lagi..banyak klinik pon tutup..tunggu arini , pagi tadi baru G....

alhamdulillah settle....akhirnya selama ni aku nafikan...yang aku mungkin ulser teruk kat bahagian gusi dalam, rupanya ...



rupanya sakit gigi nak tumbuh gigi bongsu..adoi tua2 ni ni la sebok nak tumbuh GG bongsu..yang best..bukan sebelah kiri ni je....sebelah kanan pon sama...tp sebelah kiri tu lebey sebab gusi tu dah bernanah..adoi....sakit weii...denyut2....

gigi bongsu geraham ..

kata doc tunggu sampai gigi tu naik, lepas tu kalo still sakit, tgk balik, kalo masih tak elok, kena operate...adoii...operate tu buat aku ngilu....


cepat2 la sakit ni hilang kan...

mmg pantang makan benda2 lembut je....

p/s : sakit penghapus dosa

12 ulasan:

Amanda Suria berkata...

Alahai...kesiannya....SA dh rasa dh...mmg kurus dibuatnya....sakit x leh nk kunyah...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Semoga cepat sembuh suraya..
Kalau sakit camtu lah kaedah nya.. semua benda jadi tak kena .. nak marah jer..

mama ka0ri berkata...

oohhhh...bila baca entry ni mengingatkan kita kes kita sakit gigi mase bulan puasa tempoh hari...memang ngeri kalau diingatkan..Alhamdulillah..sekarang dah boleh makan ngan senang hati..

take care yer..faham sangat kalau dah sakit gigi gitu tu..huhu..

Fiza Rahman berkata...

Adoiiii...Dpt kurasakan kesakitan itu. Semoga cepat sembuh. Ni pon tgh sakit gigi gak. Nak kena cabut gamaknya ni. Tapi takut nak gi dentist. Acaner tu...huhuhu...

eima berkata...

aku dah penah kena 10 thn lepas
mmg rasa macam tah la ..seksa gile .. nk tido tak boleh ape pun tak boleh ....

gigi bongsu tumbuh dan menanah .... seminggu jugak la seksasa sbb bila dan amik antibiotik surut surut bengkak ... dentist refer HKL untuk minor surgery ...sampai sekarang aku tak pergi ... takut ... tp bila tak buang ...ade masa2 die nk tumbuh balik .... mmg sakit berdenyut2 dan bengkak + menanah ...

so nasihat aku ... sila pi buang bila dan bengkak surut nanti ..klu tak seksa sakit ko ni aku berulang cam aku ni haaaaaaaaaaaaa........tkt wei nk pk yg gusi nk kena belah dan dentist goyang2kan gigi utk paksa cabut ... ngeri ....

get well soon suraya

eB berkata...

x abes tumbuih lagi ye? eBnye tumbuh melintang 2 tau... sakitnya sampai sekarang. hu3

fazilzura berkata...

sabau le beb .. mmg seksa tu ..
aku rasa ms balik dr vietnam , fuhhhhhhhh nk ckp pun xleh , tp idok le tumbuh gg kan .. cume abis ulser smp ke lidah .. sakit ooooooooooooo..

ko kn makan benda sjuk2 le kasi kebas .. so idok le sakit sgt...minum air bnyk2..

Nad MamaZN berkata...

gws sue!

dalila berkata...

aku pun xtumbuh lg gigi bongsu..harap xde problem la..laki aku pose2 aritu gi cabut gigi..xtahan menanggung skt dh..sebelum ni mmg dh lama die ckp gigi tu skt..kali ni btl2 xtahan gi cabut trs..
bertabah la sue..btl ckp ko..skt tu penghapus dosa..tp ko dh rs skt besalin..skt gigi tu skt ke 2 yg plg skt lps skt besalin..sabar k..

Mama Idlan Irsyad berkata...

ala, sian sue.. erm, ja pun ada masalah gigi geraham bongsu tu takde tempat nk tumbuh.. pastu tumbuh senget plak tu.. time sakit doktor xnak cabut.. kena unggu dah balik baru blh..tu pun kena operate.. dgr operate tu yg sampai harini x pergi dah jumpa dentist..hahaha..takut..

n operate tu tu sakit 3 hari jer pun.. kalau sue kuat, better la operate.. hehe

LYAfrina berkata...

Moga beransur sembuh ye.
Lya dh kena.. sakitnya smpai k mata, tlinga , kepala n smpai demam2.. byk2 bsabar ye sue.

Lya pom blum update cite raya.. demam gak ni.. tp arini sempat la draft 1 entri raya.. autopublish..

Mimi Azirah berkata...

gigi bongsu kanan mimie dh kuar habis tp gigi bongsu kiri xkuar abis...bila skit meeyerang haaya Allah saja yg tau..skang dh hmpir nk kuar semua..