Yang DiSaYAngi

Khamis, 28 Ogos 2014

Openhouse....Openhouse..selagi raya kan


Sebelom syawal bakal meninggalkan kiter aritu....aku mmg ada attend untuk jemputan openhouse sana sini kan....org dah jemputan..datang la kan...makan free..gantung kuali..hahahhaha....
minggu last raya, memasing sebok la buat openhouse...

so dari pagi, mmg awal2 kuar rumah...nak shoot ke klang dolu..yang jauh kiter G dolu....

rasa maca cun sikit aritu...hahahhhaha ( kasi can la aku perasan syiok sendiri sikit..tunggu org puji tarak..hahahahha) aku selfie jap....sebok la sikecik kat bawah tu, menyelit..dier sekarang kuat jelly abis tau sama ibu abah dier..pantang la bila aku dukung dier, pastu salam abah dier...cium  laga2 PP bagai, mula mendepa tangan dier tolak muka ibu abah dier..hahahhhah...tak menahan kan ko dik...

ok B4 sampai...sila tidoq ye anak2...dah time kamoo...tidoq2...kang berjalan, mengamok sana sini nak tidoq lak....jauh ni anak2 dari putrajaya ke klang kan..nasib tak sesak...hahahha..dah legend ngan jalan ni..padahal baru penah datang sekali...tak..sekarang ni en asbeen dah legend guna GPS dier..N GPS dier pon mmg bagi kerjasama yang best untuk dier...kire en asbeen N GPS a very good team..gagaggagaga...

haaa..kan dah sampai klang...umah NAD la kami G....yang best,.kami org pertama sampai, kami la org pertama ulang2 makan, kami la org pertama yang buat umah macam umah sendiri..mana ceruk aku tak lalu...tahun lepas sampai hall je..kali ni sampai ke  belakang, masuk toilet, masuk ceruk sana sini kami my little family ni jelajah...hahahhaha...org pertama sampai kan...ko tgk baju aku basah2 bagai..ni penangan si kecik la tu...adoii....anak2 ni mmg buat umah nad ni macam umah deme sendiri tau....mmmm..aku lak yg malu..tp tak la malu sgt pon..ahahahhaha..sebab dah biasa sungguh ngan nad ni..lagi2 ngan PAPAzn ni...mmg riuh la umah...

korang yg kenai nad...diam, cakap slow, malu2 cat gitoo kan...cer korang kasi borak lama, lama tak yah la kata setengah jam, kasi la sejam dua..hahahha...dier pon daebakk geng sama aku ngan lakik dier gak....boleh tahan gak wooo...tak heran kan nad...kamoo dpaat kawan yang senget gini, kena pulok, lakik kuat menyakat, mmg kamoo pon jadi gini la kan...sama la dapat la kawan punyer lakik pon selengge kan...hahhahah...

yang best..tuan umah tak penah2 buat, tak penah2 panggil...si tetamu pulok buat hal...boleh en asbeen dier selamat sental makan nasi tomato, dier boleh panggil bai eskrem yang lalu depan umah nad tu..aku egat dier main2, sekali sungguh2...si PAPAzn pulok yg terkejut..konon muka nak halau kan..sekali en asbeen mmg sungguh2 la panggil...nak belikan eskrem untuk anak2 dier..anak2 angkat dier zakwan ngan nayli tak di lupakan..hahahhahha...tapi minta duit kat aku...kedek la tu nak guna duit sendiri,,,hahahhhah...adoi...masak la kamo en asbeen selengge kan...

korang tgk, mana aku tak kata anak2 buat macam umah sendiri kan...si apak mak2 ni sebok menyembang kat dalam umah...siap lunjur2 kaki, makan kacang bagai, sembang kencang mambang kan, gelak ketawa tak yah kata beso kan..hahahhahahh...diam2 je..tau2 deme buat keje kat luar ni kan...korang tgk si izz, cukup la berani..mmmmmm...

1st time si syawal buat hal, tak penah2 nak membuang kat umah org, kat taska pon tak...selaloo mmg kat umah je pon, paling kalo tahan pon sanggup,,tau2..dier datang kat aku...

"IBU...NAK BERAK...!!!!!!!!!!!"

alamak..arrgghhh sudah...adoiii....umah org syawal uiitt....gagahkan jugak la...pastu dah settle...boleh dier G kat NAD ngan aku..
"IBU SYAWAL DAH BERAK..."

alamak...tu pon nak cakap..iye syawal...hahahhahhaha....tengah la syawal sebok main ngan nayli N zakwan, PAPAzn kat luar sembang ngan kami kat dalam, en asbeen pon sama...tetibe..aku tergerak hati...terfikir, mana izz dani aqlan...korang tau dier buat apa...dier boelh buat kuak lentang kat luar rumah ko..hahhahahah....dier bukak paip air kat luar umah tu, dengan besen lagi...dier boelh mengepak2 macam mandi dalam pool...adoii...basah abis baju ngan seluar dier...nasib la PAPAzn sempat amik dier..hhahhaha....macam2 la kamoo..dah berlenggeng kat umah org sana sini berlarik kan...

haaa...nampak tak berapa lama kami bertandnag kan..elok kawan nad sampai....baru la kami beransur...dari ja 1pm - 3pm baru gerak balik..lama kan..hahhahahhaha...

lepas tu ters shoot ke putrajaya balik..ke presint 14..attend openhouse N bufday party airis N amani....
ala anak2 AIRIS WALL DECO tu..

ko tgk syawal rembat belon ni..diam2 tau..masuk lif baru aku perasan..adoii....

balik jap...rehat..lepas tu lepas mahgrib, kami gerak G umah SUB aku..DR ARIS BIN KASAN ...SUB ni pon ex boss mak aku dolu tahun 80-an kan....

tgk tu, org nak bershawl, lilit sana sini...dier pon nak jugak..ye la ya tolong mak..hahahhaha



haa...aku suke abg syawal ni...cumill....

selesai untuk sabtu tu...ahadnya ...kami gerak G salak tinggi, umah CIK JUE, ibu FARISYAH n FAEZ..lepas tu G umah makcik en asbeen...


rehat2 sat, lepas tu ke presint 14 lagi, umah opismate en asbeen....
1st time aku pakai skirt ni..lama beli skirt ni..2011...baru ahad lepas baru pakai..lama tak lama la aku tak pakai kan..hahhahah...sekarang ni rasa macam seronok pulok pakai dress ngan skirt kalo nak berjalan ni...dolu suke pakai suar kan....entah selesa pulok....


10 ulasan:

Chekgu Azrine berkata...

Syiok sakan tau beropen house...kita sbb jauh je.klu x dh p umh nad..blh knl2 dgn sis

Mama Idlan Irsyad berkata...

amboi, bukan main lagi beraya sakan yer sue..heheh... bagus la tu... tahun depan rumah ja plak yer..hehe

fazilzura berkata...

amboiii lama jgk ko melepak yew.. kitrg smp kul bape tah .. aku pun xbape nak ingt .. dlm 5 lebey ke 6lebey ..
mmg siap check in toilet jgk . anak2 nak main lebih2 xleh psl ujan .. amni ngn akil mmg wat cm umah sdiri , siap brkaki ayam bagai .. 1st time dtg segan2 la jgk , sibbaik ada Uyun...

mama ka0ri berkata...

eh, syawal dah habis ni..cite raya belum habis lagi?? hihi..

Nurzakiah Hanum berkata...

seronok kan

Cho Zila berkata...

sakan syawal berhari raya yerk... akakjer tahunni cam tak rayapun... sedih..
raya rumah nad yerk... bestnyer..

LYAfrina berkata...

bakpe slim sgt ni
flat je perut..ccamner nak buat tu..??

Zee Suhaini berkata...

beraya sakan yer sue..sonok la hero berdua tu..

Nad MamaZN berkata...

hahahahaah..!
plz la sue, panjang bebeno cite pasal kt umh klang tu :p
apapun tq sbb sudi dtg dr jauh
sori klu layanan kureng, klu makan xsedap
huhu
terharu org jauh dtg umah :)

IntaNBerliaN berkata...

seronok je baca entry hari raya sue ni... gelak2 baca yg dkt umah nad tu... nampak akrab betoi... best je :_)