Yang DiSaYAngi

Khamis, 21 Ogos 2014

Qamarul VS Syawal


korang rasa korang kenai tak budak comeyy ni..mmg tak la korang kenai kan...tapi aku penah cerita siapa dia dalam blog ni...

ni la kawan syawal...ke mana saja dier pegi...syawal mesti ada belakang dier..hari2 mesti nak tunjuk qamarul ada dalam kelas tu..kalo petang2  nak balik, syawal tak ajak masuk kelas tu, bermakna, qamarul tak datang sekolah la tu....

nak di jadikan kisah pagi ni...

tadi anta syawal N izz ke taska...tetiba dalam dok bukak kasut tu, syawal bersuara sambil menggelitis depan aku...
"ibu..nak kencing....????"

aku terus apa lagi..kelam kabut....takut tak dapat tahan, kang berterabur kat depan tu haa...dah satu keje nak mencuci kan...aku terus suruh dier masuk toilet kat taska....aku follow la belakang ngan adik dier...sekali aku tgk bukan dier terus ke toilet...dier masuk kelas, bagitau cikgu N aku dengar cikgu laung nama qamarul...taku dah tau dah qamarul mesti teman syawal kencing....

so dalam aku BZ letak izz dalam kelas dier....syawal kat dalam toilet dengan qamarul...hanya berdua....
dah settle izz...aku pon terus la G kat toilet bila cikgu dier kata syawal masih kat toilet lagi....cikgu pon BZ nakuruskan kekanak lain...so minta la tolong qamarul...

yang buat aku terkejut tu..bila masuk kat toilet tu..alahai baiknya la si qamarul ni...boleh dier pulok yg alih2 suar N suar tecik syawal tu...si syawal tgk je....adoii...segan lak aku...aku terus cakap kat syawal...

"nape minta tolong qamarul buat...syawal kan boleh buat sendiri...kenapa kena minta tolong qamarul...qamarul teman awak je tau...len kali jgn buat lagi tau...qamarul..kalo qamarul teman syawal pegi toilet, jgn buat alih2 kan suar dier...biar syawal buat sendiri tau..."

si qamarul dah senyum..si syawal pon senget2 senyum,cium2 pipi aku..mmmm..tau salah la tu...sekali qamarul bersuara dengan bahasakan diri dier "abang " kat aku...

"abang kan aunty soya, penin tau kejap teman syawal..kejap teman aidil...lepas tu syawal..lepas tu aidil...pastu abg penin..."


hahahahhahah...kelakar la kamoo ni qamarul...rupanya kalo cikgu BZ, mmg qamarul ni la yg rajin tolong cikgu temankan kawan2 laki dier G toilet...alahai bijaknya si qamarul ni...qamarul ni semua nama kengkawan dier semua dier kenal, full name lak tu..dier kalo aku tak tegur dier sehari..mesti tanya...nape tak tegur, tak mo kawan ke...ya allah...aku suk sungguh la syawal kawan ngan dier...

syawal..awak ada beberapa bulan je lagi dengan qamarul tau, lepas ni awak tak jumpe dah kawan sebaik qamarul ni....


p/s : tetiba ibu lak sayu...


9 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

in shaa Allah moga persahabatan dorg tak terputus tgh jalan...
makpak la kena main peranan :)
biar dorg dpt berkawan sampai bebila hehe

Nurzakiah Hanum berkata...

amin

kayyana berkata...

bagusnye budak qamarul tu.. anak spelah tu kan.. mesti cikgu sayang kan die sebabtu byk tanggungjawab die.. huhu.. mesti sedihkan.. knp? tahun depan tak school situ lg ker?

Rizziela berkata...

samalah mcm anak bujang sy..baru 5 tahun dah pandai ada kawan baik

Ibu Lala berkata...

Bagusnya qamarul tu. Moga jd anak yg berjasa .

Chekgu Azrine berkata...

sweetnya ada bff macam qamarul tau..

::NureeN:: berkata...

bagusnya qamarul.. sure kat umah dia tlg mak dia jagakan adik2 tue pasal dia mcm matured kan...
syawal kena berdikari tau... thn dpn dh sek x jmpk qamarul lg dh kan

aizamia3 berkata...

Moga persahabatan mereka tak putus..
Kita amik inisiatif rapatkan hubungan mereka dengan menjemput datang ke rumah bila ada buat majlis atau kenduri.. sbg contohlah..

LYAfrina berkata...

hihi..bgus budak qamarul ni..
mesti dia jns budak baik n mesra dgn semua org