Yang DiSaYAngi

Selasa, 12 Ogos 2014

Suraya Bukan Jaguh Dapur

aku ni bukan la deabakkk sangat kan kalo bab2 memasak ni, masuk dapur bagai..kalo untung my little family boleh la..kalo untuk org lain, ramai, mmg parkinson tu automatik terus datang..mmg terus take turn la ngan en asbeen....muka ganas...tapi hati tak konfiden tak guna...hahhahahahha...

ni cerita balik kampong en asbeen aritu..MIL aku nak berbuka kat umah tok en asbeen kat kota tinggi....so MIl aku dah cakap awai2 nak buat kuih ketayap...yang kat atas tu...tu la tangan tak berapa seni tu, buat kuih ketayap gulung bagai....bila tgk hasil tu..bangga jugak..boleh je aku buat kan...hahahhahahah....

MIL pon siap gelak2 kan aku bila aku panggil en asbeen minta snap gamba aku....
ikutkan sajork je en asbeen...hahahhahah
muka org kali pertama menggulung...hahahhahahha.....dah snap...di usap kepala aku en asbeen ...die kata...
"yee...sayang saya mmg terrer,..."

hahahhahha..sangat..aku mmg cukup suke la kalo en asbeen puji siap usap kepala aku...terasa di manjai je..hahahhahahhha.....

aku ni bukan jaguh sangat pon kat dapur ni..tapi ala kadar boleh je....


p/s : en asbeen puji aku punya ayam masak merah semalam,...hahahhah..katanya sama ngan MIL aku  buat..yeee...

17 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Belajar perlahan-lahan Suraya.. lama2 boleh lah tu.. akak pun bukan teror sangat masak pun hahhaha :)

mama ka0ri berkata...

seronok bila masakan kita dipuji kan..

Nana berkata...

amrul klw kita masak sedap dia tak puji
tp klw dia buka mulut komen
maknanya something wrong la tu hehee

fazilzura berkata...

wah2.... rajinnnn tui, bini sapaaaaaaaaaaaaaaa la ni yew..

eB berkata...

sempat posing yg x thn tuh. he3

lieyalatif berkata...

alamak kuih ketayap...terus terase2 nak mkan buke kang heheeheh....

pandai le ni sue buat....kalo lieya mauu simpang siur..... dan2 lieya cari resepi mane tau leh buat nanti...

eima berkata...

hebat ... hebat suraya ni .... ko tukang gulung je ke ... ko tukang buat semuanye ..

dah lama tak mkn kuih tu ...

Fiza Rahman berkata...

Dah lama tak makan kuih ketayap. Ada gak tgk resipi. Senang jer nak buat kan. Nak try lah nnt.

Nad MamaZN berkata...

perghhh! okeh la tu...bak kata org jawa : prektis mek perfek, haha!

Rizziela berkata...

sedapnya kuih ketayap

Ema Johari berkata...

amboi siap usap kepala dengan MIL lagi...so sweet lah.

dalila berkata...

peberet aku tu oii ketayap tu..bakk maii sket..

Myra Jay berkata...

Takpe lama2 sure terer dah..

Tp mmg suwit la asben sue, puji2 lagi vangga la kan dipuji suami :D

Falsya berkata...

aauuuwww..boleh la nnt serang umah..ehhh..ahaha

IntaNBerliaN berkata...

ololooo saya plak rasa suwitnya akob ni... siap gosok kpala lagi... hihii

hubby saya xdanya nak puji kalau sedap.. tp kalau kurang sedap, laju je mengkritik... katanya kalau puji nnati saya perasan... ahhahha

::NureeN:: berkata...

dh lama x buat ketayap nih...
last zmn sek men dolu2 hehhee...
sama la bab kedapur, mana yg tau jek buat x tau tgk recipi..
klau sedap mmg puji melangat la kaum adam hehehe

LYAfrina berkata...

Nanti dh pndai leh wak bisness sue...
Bnyk tu ltk inti.. mmg puas hati la mkn.. klo bli skarang inti secotet je.. y besar sarung dia je..