Yang DiSaYAngi

Isnin, 29 September 2014

Kemas rumah


Kisah di hujung minggu....boleh di kire berapa lama sudah aku ngan my little family ni tak hangout jalan2 sana sini, jalan2 G shooping complexs...mmg sesejak ada izz dani aqlan ni mmg kami banyak abiskan masa kat rumah atau dalam putrajaya. G kedai kat prseint 8,9 dah kire berjalan dah, walaupun dalam kete petang2...sebab waktu sebelom ada izz, boleh di katakan setiap minggu, sama ada hari sabtu kuar, ahad duduk rumah atau sebaliknya...mesti satu hari kuar jalan jugak...mmg kaki jalan kami ni waktu ada syawal sajork...tapi sesejak ada izz mmg duduk rumah je la...waktu syawal dolu agak mewah sikit berbelanja, sekarang ni kena cut cost mana yang tak perlu...tapi so far masih boleh hidup lagi la sekarang ni...



so abis cerita tu, aku juz nak cerita...banyak masa hujung minggu ni kami abiskan lepak kat umah je...bangun solat subuh, tidoq balik, bangun lambat, sarapan, lepak2, lunch, tidoq tengahari, lepak2 lagi, makan malam, tidoq pulok malam..tu je la...


so XTVT hujung minggu lepas...
ni dia..XTVT kemas rumah...en asbeen alihkan semua barang, dier nak alihkan rak buku ke tempat lain, peti ais semua satu tempat, semua barang2 elektrik ni satu tempat...

nampak barang sape yang banyak....
hahahhaha.....ni banyak barang mak aku....tgk la jugak, berapa lama mak aku hidup pon..hahahhaha..semua khazanah melayu melaka deir semua dier simpan kan....so kami letak la satu tempat...hadiah2 kawen pon banyak yg tak bukak lagi, sebab banyak yang barang mak aku kami masih guna, so buat apa banyak2 kan dalam dapur....kiter guna mana yang ada je la....

anak2, kami dok berhempas pulok kemas, deme pon sebok jugak..lagi2 si kecik tu, siap buat hajat bawah meja tu...tak penah2 buat hal gitoo kan....

so ni la hasilnya sambil layan running man, marathon korea, kartoon bagai...

tada.....dah siap

so far nampak kemas dari sebelom ni kan....banyak dah jual kat kitar semula....so far nampak kemas, dapur pon nampak luas, lepas alihkan peti ais mak tu keluar kan...peti ais mak aku je dua...aku punya yang tinggi....hah ko.banyakkan peti ais kat umah...aku beli peti ais tu dolu untuk simpan susu2 izz...deep freezer mak aku tu lebey mak aku guna simpan santan mantan dier yang dier sebok dok buat uih org order tu....peti ais yang kecik tu kalo korang nampak....tu peti ais yang berusia hampir 22 tahun...aku menang join marathon dengan TV3..hahahhaha..juara tu..aku sendiri terkujat bila tau tu....

mak aku sekarang tak da balik ampong, kompom balik lepas raya haji ni, terkejut tgk banyak yang dah berubah....


tu la kisah XTVT kami hujung minggu...bermandi peluh alih barang

10 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

terbaik

Falsya berkata...

huiyooo...nmpk luas umah sue yg mmg sedia luas..sama la kite..setiap weekend mesti berhempas pulas kemas umah..satu umah kene kemas...letih woooooooo..

Chekgu Azrine berkata...

Fuhh rajin sis..bg sikit roh rajin kt akk..akk ni dh lama plan nk kemas dapo..xkms2..huhu

Teena Tna berkata...

wahhh, saya kalau datang mood rajin baru nak mengemas...kalau tak...

eima berkata...

kakak opis aku cc mmg kuat bersukan so mmg percaya die boleh menang marathon tu ... keturun kat anak die

Zee Suhaini berkata...

semalam pon seharian dok mengemas umah..beli lemari ngan rak baju bebudak nih..umah plak sempit memang haru nak menyusun..baju makin lama makin banyak mana tak padat..

memang mandi peluh la sue..skang nih panas..

nur anis berkata...

memang bermandi peluh bila mengemas rumah...tapi lepas tu rasa lapang je..

LYAfrina berkata...

Samalah dgn lya.. mna ade pegi jln mana.. skadar kat area bndr ni je.. dh kira jln r tu. Hehe

Waaaa.. dah kemas n tsersusun.. mesti mak tok terharu nanti

Fiza Rahman berkata...

Tu dia. Hasil mengemas secara berjemaah ☺

dalila berkata...

wahhh..lain beno sebelum n selepas tu..kiki..terbaik la sue..rajinnye..abis clean n clear..