Yang DiSaYAngi

Rabu, 10 September 2014

Lauk Raya




Lauk raya selepas raya melabuhkan tirai..wahhh gitoo kan....

hahahhaha..ni penangan ahad lepas aku tgk ada lagi lebey sebungkus nasi impit....aku cakap ngan en asbeen nak makan soto...so macam biasa en asbeen yg in making soto....aku ni bukan tak daebak buat soto..hahahahhah...tapi lebey suke en asbeen buat...sedap..malatop...ada je serba serbi tak tinggal langsung lauk sampingan kan....

sekali semalam  aku balik keje, tgk banyak lagi nasi impit dalam peti ais, en asbeen simpan...terus apa lagi....
cakap ngan en asbeen...

"abg, malam ni no nasi ok...kiter raya malam ni, kiter makan nasi impit sama rendang ye...ok set..

elok dok la buat rendang yang kali pertama aku buat ni..wahhhh hebat  kan ko soya buat rendang, muka selengge tahu jugak rendang....tok sah dok tertipu sangat muka soya poyo ni..doer guna pes adabi yang percuma, dapat waktu beli nasi impit tu..hahhahahha...juz tambah santan, daun kunyit N daun limau purut..hahahahhah...jemah ni tak hebat mana pon buat yg susah2 ni...tp kire ok gak ni...abis wooo aku punya rendang, senang hati aku cuci periuk tau...

sekali syawal boleh request something...

"ibu..syawal nak makan egg...."

hahahhaha..nak makan egg tak menahan..sabo je la...abis telor maktok mung syawal uit..hahhahahha....


masak la egg untuk dier....rendang abis, nasi impit tinggal tiga bijik kecik, kasi anak2 makan nanti...teloq pon abis di bedal syawal...best....

4 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Mengulang menu raya ye suraya .. akak pun dah macam teringin jugakkk ;p

Nurzakiah Hanum berkata...

bestnya

IntaNBerliaN berkata...

hihii guna pes upanya.. tp mmg baguslah sbb blh cepatkan kerja memasak :)

dalila berkata...

sdp ye sue pes adabi?bos aku ade wat pakai pes aritu..sedappp..tp xtau die pakai pes ape..