Yang DiSaYAngi

Khamis, 4 September 2014

Mari Menabung


jom la kecik2 kiter amalkan mari menabung...

si tecik ni pantang nampak ibu ni senyap2 kire duit nak masukkan duit dalam tabung....dier pon datang terkam...nak sebok jugak la tu kan..kikikikiki....eye...duit ni semua untuk kamoo adik..tak lupa abg punyer ada jugak...kamoo masukkan, ibu tolong bahagikan sama rata...

ni semua hasil selepas semua duit2 yang penuh dalam tabung dorang ni aku dah selesai masukkan dalam ASB memasing....tu nak kumpul banyak baik tu, lambat lagi penuh..tak pe, pelan2..insyallah banyak...yeeayyyy.....


tabung syawal tu sebenarnya hasil pemberian dari member sekolah aku dolu...waktu duduk asrama...sampai sekarang alhamdulillah masih simpan..dah 11 tahun aku tinggalkan alam persekolahan ..masih tersimpan elok...bila lahirnya izz dani aqlan ke dunia ni...en asbeen pon nak sediakan tabung sama ngan syawal..sanggup haa G carik, sama dengan ngan syawal..ikikikikikiki..jumpe jugak..tu yang aku terpaksa tulis nama memasing kat tabung deme, takut tertukaq...


ibu kamoo ni izz, bukan jenis berduit sangat...setakat mana ibu mampu simpankan untuk anak2, untuk masa depan...ibu akan buat...setakat mana ibu mampu kasi, ibu bagi ye anak2...insyallah...sikit2 lama2 jadi bukit


7 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

elok menabung dari membazir sue..
banyak tu duit izz..nak ckit boleh??hehehee..
nak penuh tabung ni bercinta gak sue..besar tuuu..

Nurzakiah Hanum berkata...

bagus kan dr kecik dah ajar menabung

Falsya berkata...

betul jah..menabung dr kecik nnt bile dh besau bykkk hasil..boleh pinang mek bun..ehhh, wakakakaka..

mama tisya berkata...

menabung dr kecik bgs...skit2 lama2 jd bukit

Nad MamaZN berkata...

alhamdulillah
elok la dari kecik ajar kan...

lieyalatif berkata...

sangai gigih cari tabung tu yg same..baru le adil saksama dpt bentuk tabung yg sama kan heheheheh...

betul tu sue, tak dpt simpan byk at least ade bulan2 tu kite simpan.... ye laa berguna nanti mase dieorg nak sambung belajar ke masuk u ke....tak mo la gune ptptn tu...aku ni bulan2 bayar 200...lambat noo nak surut2 jumlah hutang tuh....

Mama Zharfan berkata...

bagus menabung tu ;)