Yang DiSaYAngi

Isnin, 22 September 2014

Ulser oh Ulser



Dua Hari lepas aku tergigit bibir...aku dok kata...
"ada yang dok ngata ngumpat aku kah.."

hahhahah..poyo kan..ko egat ko retis sangat soya, jgn dok berangan sgt la...
org kenai ko pon tak...

tapi otak aku dok Pk..yang bila dah tergeget bibir ni, mmg kompom akan ulser ni, lagipon lidah aku pon dah start mula sakit macam ulser ni...aargghhh masak la...mmg merana la..tapi tak pela, sakit tu penghapus dosa kan...walaupun kecil sakitnya....

so untuk pencegahan awal...
aku rembat ubat ulser izz...
punya kedekut, tak mo beli sendiri punya kan soya..
maaf la..jgn membazir, dah ada kan, so guna je la...

ni pon bukan aku beli pon...ni aku amik dari kakak aku kat penang tu..amboi jauh import ubat kan..mmmm...ni kes izz ulser teruk aritu waktu raya, sampai penang, aku dok sembang ngan akak aku, akak aku bagi la ubat ni, ni sebenarnya ubat danish, anak laki sowang tu haa...yg baya2 izz tu, aritu dia ulser jugak, so deme amik ubat kat KPJ...ye la abg ipar aku opis panel ngan KPJ, boleh la amik kat sana...aku segan jugak nak amik, tapi bila akak aku kata...

"amik je la..nanti bila2 akak nak, akak amik kat KPJ sini, tak pe..."

so sweet..lap u so strong la kakak...aku ni nak ke KPJ pon telan air liur..tu lalu je, belom masuk lagi, kalo masuk, mau collasape aku kat situ..hahahhah..penah la sekali masuk KPJ kat bandar perda tu, sebab syawal tak sihat sehari sebelom raya 2011...telan air liuq tgk rege waktu bayar..hahahha..nasib la ada duit kan...kalo tak, mau kena keje time raya cucui cadar kat KPJ tu..hahhahahhah...

alhamdulillah benda ni berkesan pada izz, N jugak berkesan pada aku...yang best...2 hari sajork, tak lama, dah surut dah...tak sempat ulser tu nak naik membesar, udah tutup balik kawah dier...yes...aku suke....kalo aku pakai, listrine, bonjela, oral aid, sama je, mesti naik jugak kawahnya, ni kire ok la kan...

alhamdulillah ubat ni mmg berkesan la ngan aku...sesuai untuk aku yang tetiap bulan mesti berkawah mulut aku..hahahhah...

7 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

wow bagusnya

Miz Eija berkata...

salam perkenalan,, saya selalu kalu ulser guna ubat bentuk mcm eyemo tu tapi tak ingat nama ape dapat dari klinik... kalu kena tang lidah langsung xboleh nak bercakap hihi

Fiza Rahman berkata...

GWS jemah. ANak2 pon selalu kena ulcer. Gen abah dia kuat sbb selalu kena ulcer...huhuhu...

1st time tgk ubat ulcer ni.

Falsya berkata...

tergigit bibir pun boleh terus jd ulser ker?..adehhh..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Memang merana suraya bila kena ulser ni.. nak makan pun susah.. hilang selera.. tapi bak kata suraya.. sakit tu penghapus dosa.. :)

Nad MamaZN berkata...

bleh la kot cari ubat ni klu2 kena ulser nnt

LYAfrina berkata...

ubt ni mmg bgus..pernah bg kat asya dulu...
mmg baik lepas tu