Yang DiSaYAngi

Isnin, 24 November 2014

syawal bagai mutiara


Salam isnin semua...
hari ni kembali bersiaran....setelah sekian lama kan...

maaf la kalo korang terpaksa baca luahan hati aku minggu lepas...mungkin waktu tu aku tgh down, semua bercampur baur dalam otak...tapi alhamdulillah aku dapat kengkawan alam maya yang sangat2 la prihatin terhadap ketidak selesaan aku ni kan....macam ni kalo nak membesarkan anak2 kan...sekarang baru la aku sedar akan pahit jerih mak aku besarkan kami 6 beradik sowang2....sangat la memcabar....

syawal sekarang banyak peningkatan dari segi percakapan dia sekarang...alhamdulillah syawal dah mula banyak bercakap, mula nak berkawan dengan org, tak takut sama org yg dia tak kenal, senang bergaul...yang penting banyak butir perkataan keluar dari mulut syawal...

aqulilia dia still ada, tapi dah tak banyak dah...sangat2 tak  banyak...kalo kiter bg soalan kat dia, dia akan repeat..tu bermaksud dia tak tau apa maksud, tapi kalo aku soal dia, dier jawab, bermaksud dia paham soalan tu...tu yg aku mahukan sekarang..kire aku ni mencapai KPI yang di beri oleh doc pakar syawal ni la....

tu antara yang doc nakkan bila kami sebagai parent bersama dengan anak ni kan...ramai yang pertikai N soalan2 yang akan selaloo bertandang kat telinga aku...
"apa yang nakkan pada anak ko...??????"
"apa yang ko expertkan bila anak ko dah bercakap macam org lain...????????"
"ko nak anak ko hebatnya tinggi mana bila anak ko dapat bercakap tu??????"

korang rasa berapi tak bila org kata gitoo.....
hahahhahahha..silap banyak tu tanya ngan soya...mmg soya bidas balik..egat soya boleh duduk diam kaa...aku tahu tahap mana kelebihan dan kekurangan anak aku tu....aku tahu siapa syawal yafiq...aku tahu mana yang terbaik buat die...aku tak harapkan yang tinggi2 pencapaian anak aku....cukup la anak aku seperti kanak2 lain...pandai demand, pandai berkata-kata, paham setiap soalan dan jawapan yang di berikan, pandai berborak dengan aku...itu dah memadai bagi aku...aku jugak mengikut piawaian yang di berikan oleh doc...setakat-takat mana perkembangan syawal...aku tahu syawal makin berkembang tumbesaran dia...sebab doc yang buat treatment kat dia pon kata nampak banyak word dah keluar dari mulut dia, dah nampak kemas berbanding budak2 yang normal...

aku ni kire doc kata antara ibu bapa yang bertuah sebab tahu banyak benda tentang anak ni, cara penjagaan anak begini, lebih dari ibu bapa normal...doc tak penah push aku as a parent mahupon syawal dalam mencapai apa yang kami inginkan...syawal pon aku tak penah paksa dia untuk terus bercakap...tp aku rangsangkan dia lebey dari segalanya...

si izz tu pon doc  klinik kesihatan bagi masa sehingga bulan 3 ni waktu umur dia menjangkau 2 tahun 6 bulan,....kalo masih belom boleh bercakap lebeih dari 2 patah perkataan, doc akan refer hospital...itu semua aku dah redha N pasrah dengan ketentuan illahi...yang penting anak2 aku sihat..N aku suraya kenai siapa anak aku....

2 ulasan:

Falsya berkata...

Lantakkan org nk kate ape sue..sakit hati tuh kompom..kadang rase nk cili jer mulut2 org mcm nie haihhhh..

Sue, yg falsya tgk syawal tuh cerdik and die nie special in his way..sue kene byk besabar..insyaAllah, he will make u proud one day..be strong bebeh!!!!..

fazilzura berkata...

wahhh encem nyeeee abg syawallll ..

alaaa pedulik je org nk ckp pe beb .. bkn diorg prihatin pun ..

insyallah syawal akan berubh jd seorg manusia yg berbakti pd fmily dan negara...