Yang DiSaYAngi

Khamis, 4 Disember 2014

Kawan Syawal Pon Sama Syawal Jugak

Salam Khamis kengkawan......
Bz dengan keje je arini...mmmmm....mmg aku BZ..dengan alah..keje last minit bagi, kena siap jumaat..gilo...mmmmmm..sabo je la dengan keadaan alah gini..alhamdulillah jugak la ALLAH SWT ni mendengar doa aku setiap kali aku stress buat keje ni...doa kuat2, moga allah mendengar doa hambanya....opismate ni dah gelak2 dah bila aku mula bersuara...
"ya allah beri la kesihatan yang baik untuk aku settlekan keje2 yg di beri ni..amminnnnn"

alhamdulillah jugak la hari ni alah tak teruk sgt..walaupun still bersisa, tp di gagah jugak.....

ni kisah kawan syawal di sekolah...budak  tecik tu mmg aku selaloo tegur dia setiap kali aku hantar syawal kat sekolah....

sekali cikgu dia kata
"akak....sara ni pon macam syawal tau..."

aku blur jap...
"macam syawal..????????maksudnya???????????"

"ye la macam syawal la, yg akak selaloo bawak syawal G check up tu...."

oooo ok...baru la paham..time tu ooooo aku panjang sungguh..hahahahhaha,......terus aku tgk dia...sayu hati aku tgk si sara ni....sara ni mak dier baru detect simptom dia tu...mmg bila aku bercakap ngan die....aqulilia dia sangat2 la tinggi..macam syawal mula2 dolu....td aku cuba borak tanya nama dia ...dia repeat balik apa yg aku cakap..macam biasa aku dah penah hadapi benda tu waktu syawal...so aku ok, 3x aku tanya, benda sama dia jawab..last bila aku tanya syawal...

"syawal...sape nama kawan awak..?????"

syawal jawab....
"Sara"

bila dia tgk syawal..N dia tgk aku...aku tanya dia balik...sapa nama dia...N dia jawab SARA...so maknanya dier attention pada soalan yg aku ajukan pada syawal tadi...so aku cakap la ngan cikgu dier..kalo bebudak gini, tak leh cepat lenting...kalo 3x tanya dia repeat..minta bantuan org lain, untuk jawab soalah kiter N kiter tanya balik soalan tu pada dia N dia akan jawab apa yg dier dengar org lain punya jawapan....korang paham tak...macam tu la aku trainning syawal...alhamdulillah syawal..going be better...walaupun aku masih risau akan dia...


ni la sara nya..yg baju purple tu....
aku tanya ngan cikgu..sara ada mumbling tak????
kata cikgu ada...mula2 la...mmg sebijik macam syawal...dia pon suke hidup dengan dunia sendiri...dia rasa tak secure...aku perasan jugak..tp tak terfikir dia akan sama ngan syawal kan...

tp nampak budaknya cerdik....alhamdulillah mak pak dia dah dapat detect..walaupun dah lambat, tp takpe, janji dapat detect...kalo dr buat tak tau je kan,,,kiter sebagi ibu ni sentiasa berusaha ntuk dapatkan yg terbaik untuk anak2 ni kan.....


sara ni baru 2X G treatment...tunggu la lepas ni ada lagi kot..syawal pon insyallah tengah bulan ni G lagi OCCT therapy....

moga ada sinar buat syawal, sara N mak pak sara..aminnnnnnn

mak pak sara ni dah susah hati..tp bila cikgu kata yang syawal pon macam sara, mak pak syawal ni lega la sikit kan, tp still kena pantau lagi...


9 ulasan:

lieyalatif berkata...

aduhhhhhhhhhhhhhh lieya baru tau sue peknen...ni la jadinye update blog seminggu sekali haahahahaha..sori sue...ape pun lieya doakan sue sihat2...dan segala alah cepat2 belalu....lieya doakan kalini sue dpt baby girl plak...in sha Allah....

tu la sue skrang ramai2 buadk yg kene autisme ni kan...lieya selalu tgk ig fynn jamal...kan juna autisme jugak...tapi tu laa die byk duit boleh hanta private sekul..in sha Allah syawal dan sara anak2 syurga ...mereka pasti sembuh nanti...

Falsya berkata...

alahaiii siannye..xpe at least sue boleh share experience sue ngan syawal dekat parents sara..

Chekgu Azrine berkata...

hai sis.
sis preggy ke??
tahniah!!!
happy for u
actually akk tak tahu apa masalah syawal,,.tapi akk harap syawal akn jadi lebih baik pd masa akan datang ye sis..

Nurzakiah Hanum berkata...

betul tue dapat share kan

IeRA berkata...

SAlam singgah..

Jika sudi, follow blog saya ye...tq

http://teratakcassia.blogspot.com/

eima berkata...

harap syawal dan sara akan bertambah baik dan tahniah pd sue sbb perihatin dgn anak2

Fiza Rahman berkata...

Comel nya sara.

Nad MamaZN berkata...

comelnya sara tu..
in shaa Allah, akan ada perkembangan yg baik buat sara.. mcm syawal jugak.. :)

Myra Jay berkata...

Kita doakan yang terbaik buat Syawal dan Sara, insyaaAllah...

Kita kena banyak belajar pasal Autisme ni..