Yang DiSaYAngi

Jumaat, 26 Disember 2014

#prayforpantaitimur


sekarang ni sebok pasai banjir yang berlaku di seluruh kawasan pantai timur malaysia ni..aku x da la sedara kat sebelah sana...tapi turut rasa simpati dan kesian dengan keadaan mangsa di sana...makan pakai mmg tak yah kata la...mmg tak cukup la..nak berpindah ke pemindahan sementara pon sehelai sepinggang..tak leh bawak barang banyak2  kan...tapi sedih la bila dengar dalam FB rintihan mangsa2 yg terperangkap kat bukit2 la bagai..

aku rasa ni antara banjir yg teruk berlaku..yg melibatkan lebeih kurang 6 ke 7 buah negeri kan....
yang paling teruk kompom pantai timur kan... 

ni kawasan kuala krai..tempat opismate aku selaloo berenti rehat...sayu hati bila dia risau, tak dapat contact family bagai...terputus hubungan bagai....sedih rasa...tak keruan dah...korang tgk la....stesen minyak ni kalo kiter G pon, kompom2 dia tinggi...abis dah sampai air naik sampai cecah bumbung, mmmmm korang fikir la teruk tak teruk...nak bagi bantuan pon susah...bantuan udara je boleh...tu pon susah  jugak...


aku ni nak bantu lebey2 pon tak mampu....
boleh la setakat bagi baju2 yg elok dah tak guna...anak2 punya...adik punya...sejadah elok lagi, banyak mak aku dapat aritu waktu selawat nabi kat putrajaya ni...pastu mak aku bagi sekali...

nak bagi wang tunai, tak mampu...yang mana mampu je la aku bagi...

elok malam tu dapat wassap persatuan2 anak2 gua musang akan buat bantuan..kepada mereka nak bagi bantuan..boleh la ke depan alamanda petang semalam...rupanya yg putrajaya ni...di ketuai oleh bos aku...en amaran arifin..dia mmg anak jati gua musang....alhamdulillah dapat jugak la memberi kan...

ramai kan....alahmdulillah org malaysia masih prihatin dalam isu ni...

ni kisah pai tadi kat opis...

haaa...ko,...banyakkan...ni semua hasil kumpul bantuan untuk mangsa banjir...

ni kat lobi E14...dah macam longgokan sampah dah..banyak sungguh...tp bila perati balik..macam2 ada...dudu, pampres, beras, minyak..sebagainya...alhamdulillah..moga sampai kepada mereka yg memerlukan...


2 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

amin

eima berkata...

Aku nk bg jg...byl bj elok2 dlm stor...bj kurung aku pun byk.....
Sedih...harap minggu dpn ade lg xtvt ni....aku masih lg bercuti skrg ni...huhu

Biras aku org k.rai...kg die tenggelam abis...tp die kat sini...dgn kami