Yang DiSaYAngi

Selasa, 16 Disember 2014

Sangat2 la Berlainan


Salam selasa kengkawan....
sihat semua...alhamdulillah going be better la dari morning sickness ni...ada jugak la....tapi masih boleh di kawal...cuma still tak boleh masuk dapur N masak....jutaan terima kasih buat en asbeen yang sudi la bantu segala tugas aku sepanjang alahan ni....M aku pon turut serta membesar bagaikan johan macam aku jugak...hahahhahah...macam2 la keadaan aku sekarang..klo org ngada2...tapi biaq la...as long en asbeen tak merungut N nak buat segala kerja ni dengan hati yg redho...aku ok je.....

bila dah mula pregnant ni...mmg mula minggu2 nan indah nak bercerita tentang segalanya perihal mengandung ni...walaupun sebenarnya benda yang sama je bila mengandung ni kan.....

tapi pada aku pregnant kali ni mmg laind ari sebelom2 ni...yela org mesti akan kata

"ala...dah banyak kali beranak....badan ni pon banyak kali guna...tu yg bila pregnant balik, lain je rasanya..."

ye jugak kan...tp tak kisah la semua tu....pada aku sekarang janji aku dan baby sihat walafiat kehendakNYA dan di lindungi ALLAH SWT..ammminnnn...

pregnant kali ni aku dah mula rasa tak sedap badan..terasa sungguh perubahan badan secara mendadak, walaupun baru 2 bulan lebey kan....dolu pregnant, rasa 2 bulan lebey ni macam bentuk badan B4 pregnant...ni sekarang, terasa sangat lain...

dah mula perubahan bentuk badan, terasa tak selesa bila tidoq, dah mula rasa lenguh2 kaki...yang best....aku dah mula rasa ketat je perut ni bila takl selesa tu...perut pon en asbeen N aku pon perasan yang dah makin membesaq...alhamdulillah....kalo dulu, mmg prgenant usia kandungan 5,6 bulan, baru mula nampak perut ni...tp sekarang dah 2 bulan lebey dah start nampak..en asbeen pon akui benda tu...


benda tu semua patutnya aku jadi waktu usia kandungan aku 6,7,8 bulan...tp sekarang dah mula rasa...entah..mungkin jugak, ini adalah kali ketiga aku preganant..tak tau...

korang boelh share kat aku..kot2 la sesape je...tak kisah pon..sharing is caring...caring is love u ketat2 la..ahahahahh.....

13 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Bertabah ye suraya... macam tu lah bila pregnant ni.. tiap2 anak tu macam2 ragamnya pregnant tu..

Nurzakiah Hanum berkata...

ye la kan semakin meningkat usia

Falsya berkata...

Bgs akob..nasib baik akob mmg jenis ke dapur jugak..senang sue bile kene alahan gitu..

Hurmmm falsya dulu pun 2 bulan dh nmpk perut..adakah gegurl pulak kali nie..hehee..mana2 pun kisah kan sue janji baby sihat hendaknyeee..baby duk dlm tummy ibu elok2 ye..

Zee Suhaini berkata...

rasa macam nak peknen jugak..hikhik..

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

akak 2 kali beranak alhamdulillah. takde kena morning sickness.

CikAnie berkata...

alhamdulillah,, semoga bahagia berada di alam ibu mengandung,, saya kena tunggu 2 tahun lagi,, sikecil saya umur 4 tahun baru plan untuk baby baru plak,,

IntaNBerliaN berkata...

SAYA 3X BERANAK SEMUA LAIN2...
time alisha ada alahan, time aqilah xda, time afrina ada.. bab perut tu, rasa mcm sama je kecik kot ms 3 org ank... ke masa aqilah tu besar sikit... lupa plak

dalila berkata...

lain ank lain pembawakkan kot kan..ke lain jantina..hikhikhik..aku doakan kali ni ko dpt gegurl plak..hihi..take care sue..aku dh ujung2 ni mmg rase sket la..nk tido tu mmg skt sgt bile nk kalih..mcm ade batu bata besar kt ats..tp ni la pengalaman manis bg kite kan..dpt rs sume tu..wlupun payah tp tetap manis..

Nad MamaZN berkata...

sue, rasa2 kembar la kot sue..
lagipun sue mmg ada sejarah kembar dlm famili..
nak-nak plak mak-mak sedara, pak-pak sedara depa pun kembar gak kan?
eeee, bestnya klu dpt kembar! :)
take care dear :)

mami uyun berkata...

syok plak baca cerita pasal pregnant.. hehe..
uyun 2 kali pregnant mmg takleh masuk.dapur.. tido je kejenya..
mungkin dah kali ke3 kot.. tue cepat nampak perut naik.. :)

eima berkata...

bertabah la sue ... nk buat cam ne ....
redho je la ... setiap anak2 tu lain2 ujian yg Allah bg ....

Mama Idlan Irsyad berkata...

erm, ja plak 2 kali pregnant mmg x blh bau2an ni... asyik nak muntah jer..cuma ja ni gastrik punya pasal jugak... x blh lapar.. tp x blh bau mknan..huhu

Myra Jay berkata...

Apapun smoga Ibu dan anak sihat hendaknya..

Doakan cheq sama na, doa Ibu mengandung dimakbulkan :)