Yang DiSaYAngi

Isnin, 1 Disember 2014

Tahniah SYAWAL YAFIQ & IZZ DANI AQLAN


Salam isnin kengkawan....

alhamdulillah di beri peluang untuk bernafas dengan baik di muka bumi allah swt ni...amminnnnnnn...amin ya rabbal  al-amin.....

tak tau nak cerita apa kat korang....tapi rasanya aku ingin kongsi kegembiraan bersama kawan2 alam maya aku ni la kot...insyallah...benda baik kiter bagitau kan.....


insyallah syawal N izz bakal menerima adik baru...yeeaayyyyy....

excited kan..perlu ke bagitau korang...bukan nak riak takkabur ribak..hahhahahha....tapi nak kongsi kegembiraan bersama mereka yang sangat2 la memahami aku, walaupun bukan selaloo berjumpe ataupun yang tak pernah berjumpe...tapi sekadar berkawan di alam maya ni....aku lebey selesa cerita ngan kawan2 aku alam maya ni berbanding mereka yang selaloo aku jumpe..malas la deme ni mulut serupa longkang meh..hahahahhahahah...malas nak kobar..jap G sat je....ye la, baru la lagi kan....kang kalo tak jadi kang, ada jugak yang bersuara...jadi pon bersuara kan...apatah kalo tak jadi...

pada aku senang je..kalo org tanya...aku akan jawab...
"insyallah....rezeki ALLAH bagi, kiter terime dengan tangan yg terbuka...."

kiter ni doakan yang terbaik je la..setiap yang berlaku ada hikmah di sebalik kejadian..ye idak....


aku pon baru tau last week...
waktu aku ngah sebok ngan sukan sepanjag bulan november aritu....tp aku tau pon selepas sukan2 yang melibatkan outdoor....aku rasa tak sedap ari selasa lepas, membawa ke malam..nak check takut..tp en asbeen yang bagi semangat suruh check...katanya gini..senang je...
"saya senang sayang....kalo ada..kiter jaga elok2, baik2...tapi kalo tak da, nak buat camno...tak da rezeki, sabar je la...janji kiter dah cuba....tak salah pon check..nak kecewa kenapa kalo tak da...dah bukan rezeki kiter..PK tu je..."

aku bila en asbeen kata gitooo....aku decide beli UPT kat watson alamanda ni....bila balik umah check, alhamdulillah....2 line terang benderang kat situ....bila cakap kat en asbeen...korang tau dia kata apa...
"tahniah....bakal dapat anak yang ke-3 ye....tahniah.."

hahahahaha...gaya macam aku binik org lain, siap shake hand ngan aku..hahhahahhha....
lepas tu aku g klinik jugak untuk kepastian...mmg sebelom2 ni pon aku akan check sendiri, N lepas tu baru G jumpe doc dapatkan advice...yg kali ni mmg kena G sungguh, sebab aku terlalu lasak dengan XTVT sukan lasak, futsal, bowling, badminton, volleyball...mmg sukan yang extreme la bagi ibu2 mengandung ni kan....lepas tu dengan aku tak sihat, sebok la ami ubat kan...mmg semua2 tu aku kena cerita ngan doctor N nak tau kepastian jugak...tapi kata doc la...kalo rahim N bb tak kuat, dah lama dah aku akan bledding bila aku sebok ngan sukan aritu...tapi sampai sekarang tak da apa2....so kire ok la..juz sekarang dah tau mmg kena jaga sungguh2 la....pasal ubat pon, aku bgtau doc N siap bawak ubat tu tunjuk ngan doc, doc pon kata yg dos ubat tu tak tinggi....doc kata jgn risau....

sekarang ni mabuk tu ada..tapi tak heavy macam waktu syawal N izz...cumanya tak boleh masuk dapur...busuk je bau dapur tu..hahahhaha....tgk ayam rasa kecik beso2 je ayam tu haa....mmmm..buat masa ikan je lalu...G kedai makan malam tadi..siakap 3 rasa aku sowang bantai..hahahhahaha.....sedap makan ikan gelama masin ngan kicap sama telor masin n nasi panas...adoiii.....

selama ni aku gelakkan org tak boleh bau apa2, masuk dapur susah..nah...hammikkkkk kena kat aku pulok..hahhahahhahahha....tu la gelakkan org lagi

buat masa ni kandungan dah menjangkau 7minggu..untuk minggu ni....doc suruh datang tengah bulan untuk scan, time yang cantik untuk tgk ukuran BB dalam perut..alhamdulillah ...ALLAH SWT tu maha adil...dia tau apa yang terbaik buat hambanya...DIA  tak bagi sumber kewangan yang baik pada kami sekeluarga...tapi DIA beri rezeki dari cara lain....amanah yang dariNYA yang perlu aku ngan en asbeen jaga sebaiknya...itu yang terbaik....mmg kami terime dengan hati yang terbuka...moga ALLAH SWT sentiasa melindungi kami dari segala malapertaka......


insyallah due 27.07.2015.......

16 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Alhamdulillah .. Tahniah Suraya.. bertambah lagi umat Muhammad SAW.. jaga kesihatan baik2 ye :)

mama tisya berkata...

tahniah sue....jg diri baik2..jgn aktif sgt dh main outdoor tu

Zee Suhaini berkata...

alhamdulillah..tahniah sue..bertambah lagi ahli keluarga lepas ni..
jaga kesihatan tu jangan lasak sangat..
patut la tengok gambar kat fb asyik tak bersemangat jer..rupenya pembawakan budak..heheheee..

ieyda berkata...

tahniah su n family, mesti hepi kn nk dpt bb...aku lak yg xcited..hihiii.take care tau.ko jgn nk melasak lak pahni..duk diam2 je

IntaNBerliaN berkata...

sueeeeeeeeee.... rasa nak melompat kat umah ni haaaa... kalau kat depan saya ni, mau sue kene gomol... erkk?!! wakakkakkaka.... nanti free2, saya telefon yer....

tahniah2, dari saya mengandung lg sue usaha... finally Tuhan makbulkan... happy sangat saya ni sue oiiiiii.....!!! kikikiiii

mamabiey berkata...

TAHNIAH SOYA..HOPE2 DAPAT BABY GIRL LAK KALI NI AMINNN

Fiza Rahman berkata...

Alhamdulillah...tahniah sue. Lawak tau akob.

Selamat menempuh 40 minggu nan indah & take care. Bestnya. Welcome to the club ibu 3 anak ☺

Falsya berkata...

jemahhhh!!!!...congrats..happy for u..congrats jugak dekat akob, syawal ngan izz..yeayyy!!..take care okayh..

Mama Vogue berkata...

Tahniah sue!!

dah jangan lasak-lasak lagi tau..

Ibu Lala berkata...

Tahniah. Wah bestnya nak dpt bb lagi. Take care tau

eima berkata...

tahniah sue .. jg diri elok2 .. ptt le mendemam teruk ari tu .. berisi rupanya ...


klu yg alah lain mcm tak leh msk dapur ni baby girl tau ... ni pengalaman aku le.....

bau menumis tu ya Allah mmg buat aku loya lain mcm ...

inshaaAllah ade rezeki ....baby girl ...

nurfadilah suardi berkata...

Tahniah sue.Alhamdulillah rezeki Allah. Jaga diri baik2, semoga sue dan baby sentiasa sihat dan dilindungi Allah

Masya berkata...

tahniah sue.. alhamdulillahhhh allah permudahkan.. allah tahu waktu yg sesuai dia nak berikan kan .. tahniah yer... jaga diri .. moga selamat hingga bersalin...

Nad MamaZN berkata...

alhamdulillah.. tahniah sue
kite hepi sgt utk sue n famili :)
nanti kita laga2 perut ek, wakakakak!
take care sue :)

Cik JuE berkata...

lama tak baca..ari ni baru sempat...
tahniah sue...walaupun jue dah tahu awal..hahahhaha rasa nak melompat bila sue bagui tahu mlm tue...
tetiba ckp kat poji nak mengandung jugak...hahahhahaha

mami uyun berkata...

tahniah sue...
hehe.. betul jangkaan uyun masa tegur lama sue tak update kat fb.. mesti ada berita gembira...
jaga diri elok2 ye..
masa uyun 2 kali pregnant baby girl.. memang tak leh masuk dapur pon.. lagi2 tengah menumis.. rasa nak muntah.. pernah sekali tengah masak sambal sardin.. tumis bawang.. lari keluar rumah jap.. dah tarik nafas... sambung masuk bahan.. lari lagi g keluar.. dah nak masak baru masuk rumah.. sampai aima pon pening tengok uyun time tue.. terus tak bagi masak..
penat tue jgn cakap.. sampai aima kena buat kerja sorang2 uyun tido tak sedar diri..
uyun doakan kalinie sue dapat baby girl pula ye... teringat time kita g scan 4d sama2.. :)