Yang DiSaYAngi

Selasa, 29 April 2014

Jubah Dari Mekah - TQ My Frenz

Salam selasa kengkawan....
 
alhamdulillah jumaat lepas aku terima parcel..aku pon dok PK la , bila masa la aku membeli lagi kan...
 
rupanya member sekolah aku dolu yang baru balik dari umrah belikan hadiah ni untuk kami..alhamdulillah...
 
anak2 dapat jubah sowang satu...dapat keychain, dapat FM, dapat beg sandang, dapat perfume, aku juz minta yati belikan ubat untuk dapatan zuriat...alhamdulillah...teringin jugak nak merasa kan...insyallah aku nak gak menambah next year...doa2 ye kengkawan...
 
 
korang tgk la...budak tecik ni....izz je nak...syawal tak mo pakai...kikikiki...semacam kot....izz rilex je pakai...nampak senteng...padahal dier baring gitoo...tu nampak senteng..padahal, elok je terletak...kikiki
 

nampak bila dier tidoq..mengangkang...adoii tak rupa sopan dah anak uittt...kikikikiki...nampak abis CD dier...
 
 
TQ yati atas segala pemberian ni....
yati ni kawan baik aku kat sekolah dolu...dolu aku sekolah di SMT(ERT) setapak dolu...
dier mmg seorang kawan yg baik...sentiasa egat kan kawan2..tu yg penting...kan...aku mmg senang dan suke kawan ngan dier....selesa sangat...walaupun kami dah lama tak jumpe..dier kat perak..aku kat sini..tp dier sentiasa egat akan kawan2...yg best..kami ni berhubung melalui FB, laman sosial bagai ni jee...
 
 
moga murah rezeki ko yati....
 
 
p/s : arini ada bengkel perjawatan...ada training koir lagi..adoi....masak..


Rezeki dari Blogger

 
alhamdulillah pagi semalam aku nak G sarapan, jumpe lak si EIMA ni kat cafe...dok borak2...rupanya nak kasi something...TQ EIMA  ...egat gak ko kat aku yee G sabah...al maklum la aku ni sabah pon tak penah sampai...yg aku egat naik flight pon G langkawi, kuantan, kedah...tu je la...buku merah..tak yah la korang nak rasa aku ada ke tak...mmg tak da pon...hahahhahaha.....
 
 
TQ ye EIMA..
 
 
p/s : she is such a good frenz.....suke3...


Isnin, 28 April 2014

Seronoknya Dorang

 
ko tgk la gamba ni
nampak tak...mana syawal...mana izz..mana en asbeen....korang tgk la...cukup suke la....siap si abah tu tak hengat la main sekali ngan anak2...sampai tak nampak dorang2 ni kan....
 
cukup suke la dorang kalo datang sini tak...ni kali pertama syawal keluar dari playground ni tak nangis..kalo tak menangis je keje dier..tak puas main kan...ni main la sampai lebam..jam 6pm sampai  ke jam 8pm balik..seronok sungguh la dier...
 
si izz pon seronok...mengebat tak mo org pegang, takmo org guide dier..nak main sendiri....kalo ada mak pak dier mengikut kat belakang die...sebok la dok tolak mak pak dier...minta G jauh2 dari dier..hahahhaha..macam2 izz ni tau...
 
mmg puas la bebudak ni main kan...korang tgk la sekali apak dier main sekali pon tak hengat kan.....
 
 


"Hei Ibu Jangan Nangis"

 
Salam isnin kengkawan...
pagi n ada yang blues tak...so far aku ok la...
 
Arini nak bercerita perihal syawal petang jumaat lepas....sungguh menyayat hati tau...banjir aku kejap depan syawal tau...
 


syawal petang jumaat lepas aku amik dier dan izz kat taska...tp aku tunggu kat taska sementara tunggu en asbeen sampai..sebab petang tu aku bawak barang banyak..so minta la en asbeen amik kat taska...payah dengan barang banyak nak bawak bebudak ni lagi...nak tunggu kat lobi...nak melalui tangga..susah jugak la....
 
so sementara tunggu en asbeen tu...syawal ngan izz ni seronok la main kat taska tu kan....sekali bila abah dier sampai...en asbeen amik izz...bilaa syawal dan aku kuar, terus syawal tak mo balik...dier duduk kat tepi kasut tanpa pakai kasut N terus peluk lutut..aku pujuk pon tak jalan..aku tanya la nape tak mo balik..dier tak mo..di geleng2 nya...cikgu2 pujuk pon tak mo..sekali abah dier hangat hati la tgk syawal buat hal kan...mula la en asbeen ni minta aku pegang izz, dier pegang syawal...terus syawal meraung bila abah dier dukung dier...tok mo balik katanya...sebok la dok kata..
"nak kuar...nak kuar.." katanya..sepanjang perjalanan balik...nasib umah tak jauh dengan opis...dier menangis je...mula dier tantrum kan....abah dier tak bagi aku layan dier...
 
dah sampai parking..makin teruk haa tantrum dier....mula abah dier hangat hati..kena marah ngan abah dier...mula melalak kuat...sampai abah dier malas layan dier..terus amik izz nnaik atas..so tinggal la aku berdua ngan syawal..aku pon hangat hati jugak ngan syawal...tp kalo boleh sabar jugak la...tp en asbeen ni jarang2 marah anak2...bila dier sekali meletop..mmg takut la syawal...terus tak mo balik umah ikut en asbeen...konon merajuk la tu...nak duduk dalam kete ngan aku....
 
aku ni mula banjir tgk syawal gitooo...aku pesan macam2 kat dier...lagi buat aku banjir bila tetibe dier berkata..
 
"hei..ibu jangan nangis..nanti abah marah"
 
lagi kuat aku banjir...tak menyangka aku yang ayat tu keluar dari mulut syawal...tersedu2 syawal dok ulang ayat tu kat aku...jgn bagi aku nangis...sambil pegang PP aku N lap air mata aku...mmm...terus aku pelok syawal....lepas tu dier ulang lagi ayat tu,
 
syawal bukan jenis yang banyak cakap..syawal jugak bukan jenis yang menjawab soalan..syawal jenis kuat mengajuk kan....adoii....sayang sungguh aku kat syawal ni tau...dah lama kat kete tu, aku pujuk dier, minta dier naik atas...baru dier nak naik atas...
 
aku rasa macam lagi bertambah sedey bila syawal keluarkan ayat tu...
 
 
 
p/s : pagi ni masih begitoo..nasib jugak la aku boleh handle dier