Yang DiSaYAngi

Jumaat, 23 Mei 2014

Akal Panjang Sangat



Salam jumaat kengkawan..arini aku agak lambat bersiaran...semalam pon tak da kan..ada yang mencarik atau perasan dengan ketiadaan suraya selengge ni...sila angkat tangan..hahahhahah..perasan...takpe..berangan itu percuma kan...

semalam aku agak lemau...bila mana keje ni banyak menggunakan PC...sebab banyak munggunakan system kan....tetibe pagi datang opis semalam on PC n tau2 nak taruk password tak leh...arrgghhh sudah..keje boleh tahan gak atas meja...tapi tak leh manuall..semua kena guna PC...adoii....minta la technician tempat aku datang..mmmm..masalah jugak...last2 pagi ni baru ok...siap kena angkut PC...mmmm..mmg masak la aku....terus dapa PC..aku on buat keje..alhamdulillah banyak y dah settle..timbunan keje makin surut..yahoo..tu yg baru dapat terjah semua org...baru senang hati nak UP entry kan...



korang tgk la budak banyak akal ni..adoii....
ni kes pagi semalam ...abah dier singgah petronas....ada je peel dier bila abah dier tak bagi ikut kan...
ni la keje dier..adoiii...

kamoo ni kan dik bila mana sel2 otak mula berhubung...banyak yang tak terfikir nak buat...ni la keje dier...abang awak waktu umur kamoo skarang ni baik je duduk depan..kamoo ni macam2 la idea kamoo kan...bila di tegur dek abah dier...dier ke belakang....dier panjat kat cermin belakang tu pulok...

Selasa, 20 Mei 2014

Santai Di Dataran Putrajaya

 
Salam Selasa kengkawan...
 
pagi ni rasa lemau sikit la badan ni, sebab jam 2.30am baru tidoq...mmmm...si izz mentang2 la lama tidoq lepas maghrib tu...sampai ke tengah malam....bangun boleh minta susu..lepas tu bising2...ajak bangun, main ngan dier..mmg tidak la wahai anak....
 
last2 surrender minta bantuan kecemasan dari en asbeen...TQ en asbeen...
 
ni kisah jumaat lepas...
malam tu sepatutnya tak kemana pon....tapi di sebabkan syawal mengamok nak ikut maktok dier..padahal maktok dier nak G masjid, ada kelas...meraung2 ni haa...adoiii pening la aku....sebok la minta kuar..sikit2 tunjuk pintu...minta bantuan aku....tak boleh la...
sikit2 cakap..
"ibu...jom kuar...jom kuar..." sambil tunjuk pintu..last2 en asbeen kata makan dolu, lepas baru kuar...elok jam 9.30mlm, settle makan, kami keluar..
keluar pon tak kemana...ke dataran putrajaya yang sangat padat dengan org ramai, beriadah di waktu malam....
 
 ramai kan umat nabi muhammad saw ni kan...
aku pon antara salah sorang...
 
alhamdulillah di kala poket pon makin menipis ni, alhamdulillah, syawal dan izz jenis yang tak meminta pada aku ngan en asbeen...dorang tunggu je en asbeen atau aku bagikan pada dorang, baru la dorang main...dorang baik je tawaf keliling dataran 2X...si izz ni berlarik2 nampak mana2 kete control..lepas tu di kejarnya kete tu..adoiii sabar je la....pastu main sesuka hati dier je nak rempuh dorang2 yang menjual tu kan..adoii...izz..izz...
 
 
 sekali bila dier nampak ni, terkinja2 depan tu....ramai la bertandang kat situ..suke sangat ngan lampu ni kan..syawal pon tak terkecuali...
 
 
 
 
lepas aku benjer syawal ngan izz main belon....
tak sempat izz nak main belon....dah tidoq dah dier....elok je nak menyusu kat situ..nasib la kamoo dik, dapat ibu, tak mengesah pon nak menyusukan awak kat mana je pon....
abg syawal main sowang2 je la..tak pe abah ada kan...
 
 
 syawal muka bosan, tak dapat menyakat adik dier, main bubble ni kan..
 
 
bila ibu keluarkan tongkat sakti...wahh kemain kan..walaupun gambo gegar...
 

 haaa...nampak tak izz tidoq di situ kan...
sweetnya syawal cium ibu kan..
 
 
 tak menahan abah pon nak jugak.,...boleh la...
 
 

ehh...syawal tak mo kalah, ajak abah cium ibu kan..nampak pulok ibu domok PP bam bam kat situ pulok...kikikiki..tak pe ibu suke...
 
tak lama balik, kasi pekena maggi goreng sama, naan cheese n roti canai kosong..elok la pulok, makan sambil pangku izz yg tidoq..mmg terrer suraya makan sebelah tangan ngan tangan kiri..hahahhah...suke tgk syawal makan, abis sekeping..lapar ye syawal..berlarik berkejaran kan


Isnin, 19 Mei 2014

Libresse Long Term Phase

 Korang suke pakai libresse ni...??????

aku sejak kuar brand ni, 1st time try mmg suke giler..lagi panty liner tu..mmg terbaik weiii...
terasa macam tak pakai panty liner je..mmg best...rasa segar, rasa  kering yang paling best...tiada kebocoran..tu yg penting..mmg aku siap2  stok banyak2 kat umah libresse ni...
 
 
 aku citer ni pon bukan apa...
 
 
 alhamdulillah..dah lama berlegar tu....kat blog ni..alhamdulillah..macam tau2 je aku pengguna tegar kan...libresse pon menari2 lama je kat ruangan aku ni haa...TQ nuffnang...TQ libresse
 


Maktok Jalan Jauh

 
Petang ni siap2 la maktok syawal N izz dah naik ketapi laju ke taiping petang ni, settlekan hal telefon dier..ada prob sikit kan...esok petang dier akan baliksini balik..dier buat taiping putrajaya tu macam dari KL ke putrajaya je tau...adoi...itu hari ni...
 
ni 5 jun ni, dier nak balik lagi jugak, tapi kali ni terus ke penang, kedah....ada kendui kawen..lepas tu 7 jun petang balik putrajaya balik, ada kenduri kat sini...lepas tu 8 jun petang dier balik penang kedah balik, ada kenduri lagi 9 jun tu kat sana...lepas tu balik sini paling kurang mungkin minggu depannya kan...
 
aku bising la..
"ala mak ni..serupa tak yah balik....tak yah la G kenduri kat Kl ni, mak terus la duduk sana direct..."
 
dier boleh bantai sound aku balik...
"suke aku la...mak nak G jugak...mak kena bayar 5 tiket RM80 je tau..."
 
 
hahahhahahhaha..a.doi mak....tak penat ke...banyak abis masa kat jalan je..dier nak jugak memenuhi permintaan kawan2 dier ajak g kenduri...bukan kawan dier pon kawen..anak2 kawan dier je sebenarnya pon...tp tu la ROBIAH ABDULLAH..selagi tak mudaratkan diri...selagi dier kuat, selagi tu la dier akan terus kan...
 
 
mencarik la syawal N izz maktok tak da yee....dorang pon mungkin macam aku jugak..macam mana la dorang tanpa maktok...begitu la aku tanpa mak kan...mmmmm...
 
moga selamat sampai dan balik ye mak...moga di permudahkan segala urusan..amiinnn....

Selamat hari Guru Buat Cikgu Mas & Cikgu Azza (Taska De Sayang)

Salam Isnin kengkawan...
 
arini agak lambat sikit aku bersiaran sebab aku BZ untuk perhimpunan bulanan opis aku ni...lepas tu penat sikit, otak ni mengenangkan en asbeen yg tak berapa nak sihat, dah lama tak menjelma, datang pulok lelah dier pagi tadi...cuak jugak aku kan..ku tabah jua...
 
alhamdulillah jumaat lepas hari guru untuk semua guru di malaysia ni....
 
aku takkan lupa pada guru2 syawal di taska...kirenya entry kali ni mmg untuk cikgu2 syawal di taska...
 ni la cikgu2 kesayangan syawal di taska sekarang..tinggal lagi beberapa bulan je lagi untuk syawal terus belajar di bawah bimbingan mereka...
 
yang atas tu cikgu mas...yang bawah tu cikgu azza....dorang pada aku mmg sangat2 terbaik selama aku anta syawal G taska...tak kire la taska yang lama2 dolu ke hingga kini....mmg dorang sangat2 memberi perubahan yang sangat drastik pada seorang budak yang bernama syawal yafiq..
 
aku sangat kagum ngan kebolehan mereka dalam mendidik...walaupun dorang kengkadang ada jugak la terlepas amarah tu, tp apa kan daya, kiter semua ni manusia, yang sentiasa ada salah dan silap..kadang2 mana boleh kiter slow je ngan anak2 murid kan...so far pada aku walaupun dorang garang, yg aku buat aku touching, dorang pandai memujuk, dorang sangat efektif dalam bekerja, dalam mendidik, dorang ni jugak, walaupun garang macam singa, tp anak2 semua nak ngan dorang, selama aku anta syawal kat taska tu, sejak syawal tukar kelas ni, aku tengok, bukan setakat syawal, tp anak2 yang lain pon sayang dengan dorang tau....syawal tu pon alhamdulillah, aku dah didik, lepas pelok N sayang aku B4 aku G keje....aku mesti akan kata kat syawal..
"syawal pelok cikgu..."
 
so syawal akan buat seperti apa yang aku suruh....pada aku bukan takat syawal, aku tgk banyak jugak kekanak yang lain, selaloo je ada kat sisi dorang temankan dorang susun2 beg, baju2 budak, macam2....kirenya setiap pagi dorang mesti ada peneman setiap pagi kat taska tau...
aku amik kat FB cikgu mas ...bebudak ni ada buat XTVT  pagi tu
 
buat kad selamat hari guru ...korang tgk la si syawal tu..ohhh touching weii dengan muka syawal yang sangat teruja dengan XTVT ni...
ni semua la kawan2 dorang tau...
 
kalo korang nampak, gamba ramai2, mana syawal..tu yang dengan cikgu azza dier...siap nak berpelok tau bila bergamba...bukan main kan...
 
petang tu aku sampai je kat taska, aku tgk syawal teruja panggil aku...
"ibu..sini..sini....taraaa......"
 
semangat tau tunjuk kat aku XTVT dier pagi tu..adoi...ibu dah tau la sayang..kikkikiki...
siap cakap ngan aku..
"ibu...say cheese.."
 
nak bergamba la tu...eye...abah plzz jadi photogedixss kami  yee....
semangat muka syawal tau,......
 
 

nampak keceriaan syawal petang tu tau...
 
aku hanya mampu sujud syukur kepada Allah SWT kerana menemukan aku dengan cikgu2 yang sangat baik, berkaliber, sangat penyayang dalam mendidik anak2...aku mmg nampak perubahan pada syawal..sangat2 drastik..korang yg mana ikut perkembangan syawal, akan tahu siapa syawal dolu tau..sekarang alhamdulillah syawal dah tak takut org dah, syawal jugak sekarang dah pandai balas teguran org, bila ada org tegur dier..
 
nanti bila dah besar nanti aku nak cerita kan siapa cikgu mas dan cikgu azza ni pada syawal , moga syawal akan sentiasa akan egat pada cikgu2 dier pada masa akan datang...seperti mana aku sentiasa egat pada cikgu2 dier..alhadmulillah....
 
 
SETIAMU CIKGU KEPADA KAMI
MEMBEKALKAN ILMU UNTUK MASA DEPAN
DARI A B C D E 1 2 DAN 3
HINGGA AKU TAHU BACA DAN KIRA
 TAK TERHINGGA PERGORBANANMU
HINGGA AKU BESAR KAN KU INGAT SELALU........
TERIMA KASIH, PADAMU CIKGU
JASAMU AKAN KU KENANG SELALU
TAK PERNAH LELAH TUNJUK AJARKU
TERIMA KASIH KU KEPADA MU CIKGU
TERIMA KASIH CIKGU
 
KAU LAH PELITA HIDUP BAGI KAMI SEMUA
MENUJU JALAN KE ARAH YANG BENAR
PENUH IKHLAS DAN TULUS MEMBIMBING DAN MENGAJAR
UNTUK MEMASTIKAN KAMI BERJAYA
 TAK TERHINGGA PERGORBANANMU
HINGGA AKU BESAR KAN KU INGAT SELALU........
 
TERIMA KASIH, PADAMU CIKGU
JASAMU AKAN KU KENANG SELALU
TAK PERNAH LELAH TUN JUK AJARKU
TERIMA KASIH KU KEPADA MU CIKGU
 
p/s : terima kasih cikgu sebab memberi pendidikan yang terbaik untuk syawal sehingga berubah seperti yang kamoo semua nampak...