Yang DiSaYAngi

Rabu, 7 Januari 2015

due oh due

Alhamdulillah dah hampir menjangkau minggu ke 12 aku membawa satu nyawa yang penting ke dunia ini...alhamdulillah alahan tu tak yah cakap la...mmg ada la...tp bak kata en asbeen...lebeih pada alahan mengada-ngada...mmmm...mana2 je la....alahan mengada-ngada pon die turutkan je...kikikiki...bak kata dia...
"yela salah saya..kikikikiki"

soya tak cakap tau...


alhamdulillah dah minggu ke 11...syawal pon sweet je bila tanya mana baby...di tunjuknya perut ibu..kalo si izz mula nak memanjat atas riba bagai...syawal mesti bersuara...
"izz dani aqlan...kecian baby"...

kikikiki....sejak mula nak pandai cakap ni , sweet je bunyinya haaa....nikmat tau bila aku menjadi ibu yang lambat bercakap ni...mmg nikmat....seronok....macam ni kot kalo org lain bila anak mula pandai cakap kan....tak pe..lain org lain rasa kan....

inshallah due aku 26.07.2015....so kire 2minggu lepas raya kan...maish dalam mood raya la..kire ni baru betoi lahir dalam bulan syawal kan...inshallah....aku sebagai hamba merancang..allah SWT menentukan....tapi kalo ikut pengalaman selama bersalin ni...mmg aku akan awal 2minggu..minggu ke 37 aku akan bersalin..inshallah...kalo macam tu awal 2 minggu dr due la kan....mesti la inshallah jatuh pada hari raya...mmmmmmmm...bukan sebab tak dapar raya,....tapi raya tahun ni sebelah aku...kalo mak aku balik penang....mmmmmm sedih la jugak kami tinggal kami sekeuarga je kat putrajaya yang sunyi pada waktu..tahu dah..ramia yg balik kampong kan..mmg tak dapat keluar rumah la pantang...tp perasaan sunyi tu lain, sebab x da org kat sekeliling..kesian kat anak2 ngan en asbeen, raya tak dapat jalan mana, nak kutip duit bagai kan....alahai...tu yg aku rasa la...aku tak mengesah pon..tahu dah bersalin, pantang mesti la duduk rumah kan...nak kuar pehal....putrajaya yang sunyi..mesti sibuk pakat raya...nak mencari tukang urut satu hal jugak...kalo aku bersalin waktu tu...entah...moga di beri sinar pada aku kan....

inshallah target aku tahun ni nak puasa penuh tahun ni...inshallah....


aku sebagai hamba mampu merancang...allah swt yg menentukan..inshallah ada sinar buat aku...

16 ulasan:

Chekgu Azrine berkata...

inshaAllah sis..
mintak doa bebanyak sis bersalin lepas 2-3 hari raya...
urut2 sikit perut bagitahu kat adik baby kua lambat sikit...

adianiez AIDA berkata...

Aida bersalin ijat 8 ramadhan :-)

Falsya berkata...

insyaallah..semoga allah permudahkan..xsabau nak tgkkkk..akob jr lagik ke jemah jr pulop kali nie..hahaha

IntaNBerliaN berkata...

oo kalau camtu kiranya nanti sue ank beranak je la kt umah ek

eima berkata...

alahai .... tak pe la sue ....
sedih plak aku ....

dalila berkata...

in sha Allah sue..bole..best la dpt pose penuh n bsalin dlm bulan syawal..kalau aku mau menangis..ye la..dlm pantang org dok mkn sedap2 kite plak kene pantang..

lieyalatif berkata...

alhamdulillah.... alahan takde ye sue..alahan ringan2 tu takpe laaa...jgn moning sickness yg teruk..tak larat badan....

beb aku doa2 kan ko dpt gugurl tau.... biar umah ko dihiasi ngan mainan anak patung...pink2 plak lepas nie heheeheh in sha Allah...

Mama Idlan Irsyad berkata...

kawan ja dulu, sampai tak berani nak p beraya ke mana2.. ja plak berjln sakan.. tapi ja pun 2 minggu awal dr due date.. masa tu mmg dh lps raya pun..

Nad MamaZN berkata...

sue, klu dah camtu better beraya kt kg akob. at least ramai org bleh tlg tgkkan abg2 baby sementara akon temankan sue kt hospital. klu kat putrajaya..?? cari org urut pun senang, sbb tgh ramai2 camtu. yg penting ramai yg layan abg2 baby tu je..
tukar la nnt, raya thn dpn belah sue plak

hahahah! memandai2 je kasi idea :P

apa2pun moga dipermudahkan segala nya ok.. ai is risau je huhu.. u r my fren kan? :) ofkos la risau ni...

dah wat check up? btul x kembar ? kikiki

:: Cik Viva :: berkata...

alhamdulillah..tahniah ye..

Mimi Azirah berkata...

alhamdulillah...tahniah sue..mie jugak masih lum de rezeki

aishah nin berkata...

Semoga dipermudahkan sehingga proses kelahiran ye :)

nurfadilah suardi berkata...

Amin.Semoga Allah permudahkan urusan sue.

Zee Suhaini berkata...

sue, moga cepat hilang alahannya yer..
jeles pulak dengar kengkawan peknen lagi..pepon moga selamat hingga bersalin..jaga diri leklok..
dah tahu jantina kang jangan lupa kabor..

Myra Jay berkata...

Alahmdulillah dan tahniah..

Semoga dipermudahkan urusan ye

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..nanti pejam celik pejam celik.. baby dh kuar.. hehe