Yang DiSaYAngi

Rabu, 28 Januari 2015

Syawal Bahasakan IBU...



tajuk tak menahan..hahahha...

..sejak dua hari ni mmg bangun awal aku...no bangun lewat...tidoq pon sekarang ni kena awal... 9.30pm sudah beradu yee bersama anak2...sejak mengandung anak ke-3 ni , mmg aku kena banyak rehat..nak aktif jugak...tp cepat penat pulok..hahahhahahha...kena rehat bebetoi, baru boleh buat keje lain...

kisah pagi tadi...selaloo aku malam aku akan check beg syawal, tgk ada yg tertinggal atau apa kan...sekali tgk ada homework untuk syawal...so nasib memasing semua tidoq awal, bangun awal, jom la syawal settlekan keje, sementara ibu ngan abah siap...kamoo dah siap, kamoo settlekan keje kamoo...kalo ibu perasan malam tadi, mmg malam td jugok ibu suruh kamoo buat....nasib la siap, tu pon makan masa...alahai anak..kikikikiki...

sekali tgh dia dok buat keje dia...
adik dia amikla pensil case dia...dok la syiok2 pegang2 sambil tgk upin ipin...tetibe...izz boleh bantai campak ke dinding pensil case abg dia...marah la aku...tindakan rifleks laju sungguh...laju jugokk la tangan aku ni bantai tangan dia....terus melalak....marah la aku...aku pon tegur la dia....buat muka cebik...minta simpati...kena marah2...sekali aku dengar sore bahasakan aku...

"ibu...jangan buat adik macam tu....tak baik..."

aikkk...aku pulok yg kena,,...aku pon balas la balik apa yg syawal kata.,...

"syawal...ibu kena la tegur adik, sebab dia baling barang awak...benda ni bukan murah tau..nati kalo rosak macam mana...lagipon adik awak ni salah, kamoo tahu...ibu kena la tegur.."

dia balas balik ayat yg sama dia bahasakan aku...mmmmmm....en asbeen tgk aku dah gelak2...untung la kamoo en asbeen, kamoo tak kena kan, binik kamoo yg kena...mmmmm...suke kan....terus amarah hilang jauh dari hati ni....aku pon cakap la ngan izz...

"sini..peluk ibu..salam ibu..minta maaf...nasib abg kamoo ada..kalo tak, lagi teruk kamoo kena ngan ibu..tahu...peluk ibu..."

kelam kabut bangun nak pelok2 aku, sayang lebey2..tau diri salah kan...mmmm....ni la gelagat anak...sabo je la...kadang lucu, kadang, geram je tgk, kecik beso kecik beso je...

8 ulasan:

eima berkata...

wahhh syawal dah semakin matang as a abg .. caya la ....

Nurzakiah Hanum berkata...

cutenya

Myra Jay berkata...

Syawal dah semakin besar..
Good boy Syawal.. :)

Chekgu Azrine berkata...

comelnya syawal dengan ibu...tau..
hehehehe

Cho Zila berkata...

yeah Syawal pandai...

Nad MamaZN berkata...

bagusnya syawal :)

LYAfrina berkata...

sweetnya syawal..pndai dia bela adik dia

dalila berkata...

pandai syawal bela adik..dh bujang dh..