Yang DiSaYAngi

Rabu, 28 Januari 2015

Syawal kena buli...




mmmmmm...tajuk tak menahan kan...kikikikikiki...

tp tu la kenyataannya bila dapat report by en asbeen jumaat lepas...
mmg setiap hari aku akan hantar syawal ke tadika...dan tengahari en asbeen akan amik syawal dari tadika...

nak di jadikan cerita....tengahari tu en asbeen amik syawal seperti biasa..sampai je kat depan kelas...en asbeen nampak syawal dah menangis, melalak...cikgu tak da dalam kelas...cikgu tolong cikgu lain kat kelas sebelah..lagipon time tu dah abis waktu sekolah....

bila en asbeen pegi kat syawal...syawal terus terkam abahnya N melalak2....en asbeen pon pelik la....
di tanya...seperti biasa korang yg kenai syawal..mana syawal nak jawab sgt kan...mmmmm...sekali ad la kawan syawal ni bersuara..tp en asbeen tak kenai yg mana satu....dia cakap kat en asbeen...

"pakcik...tadi syawal kena pukul...."

bila en asbeen tanya siapa yg pukul....memasing tak menjawab...mmmmmmm.....

balik tu menangis la sampai la ke dalam kete pon menangis tersedu-sedu lagi....tetibe aku call..en asbeen bagitau, terus la rasa diri ni mmmmm...sedeynya anak aku kena kan....tapi tu la lumrah....en asbeen pujuk dia beli eskrem...diam la dia kan...

bila balik tanya sape yg buat dia...di jawabnya...
"kawan-kawan pukul"

alahai sayu hati..sabar la ye syawal...
yg en asbeen G ajor pulok kalo org buat syawal, syawal buat balik...hahahhahha.,..terus aku cantas....apa cakap gitoooo...kalo syawal pon balas balik..kire sama je la syawal ngan budak tu kan...betoi tak.....en asbeen pon risau jugak...sebab dia kata die tak nak anak die jadi macam dia dulu...asik kena buli kat sekolah...sayu pulok dengar citer en asbeen ni.....

aku juz nasihat dia satu je...
"syawal..kalo kawan2 syawal pukul syawal..syawal jgn buat balik...syawal bagitau cikgu...biar cikgu marah dia balik tau..boleh tak...?????lagipon tak baik pukul2 org tahu..."

angguk je la syawal...

kecik2 dah kuat memukul kan...sabo je la...nasib dapat ibu yg malas nak panjang citer..sebab pada aku, selagi, ok, takpe, jgn melarat...masalah kalo syawal tak mo G sekolah nanti

12 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

ALA SEDIHNYA

Nad MamaZN berkata...

zakwan pun dah kena..
kawan ejek2 kata dia pelik..
kite cakap kt zakwan.. bukan zakwan yg pelik
kawan zakwan tu yg pelik sbb dia sorg je yg suka ejek2

Falsya berkata...

Alahaiii sian syawal..hurmmm, kalau ikutkan bende2 nie la yg kite xnk jadik kat anak2 kite kan..

Hanie(SHMA) berkata...

SEMALAM PUN JADI PADA WAFA. DARAH BIBIR DIA..ADA LUKA KECIK. TP DAH KABO KAT DIA. KALAU BUAT WAFA JANGAN BUAT BALIK,MARAH DAN JERIT JE KUAT2.

eima berkata...

alahai .... kesiannya
fahim setakat ni ok kat sekolah
sbb kawan2 die kenal aku ..sebab aku kenal kawan2 die ....hampir 1 kelas aku kenal ...so mmg budak2 tu tau yg aku garang hahhaha

dah syawal tu kecik kan ..kena buli plak ... kesian betui la

IntaNBerliaN berkata...

alaaa sedihnya... saya dapat baygkan sue... yela, kita sebagai ibu ni akan terasa tau bila org buat anak kita ke... tak nak kawan dgn anak kita ke... sedikit sebanyak, tersentuh jugak kita ni..

IntaNBerliaN berkata...

alaaa sedihnya... saya dapat baygkan sue... yela, kita sebagai ibu ni akan terasa tau bila org buat anak kita ke... tak nak kawan dgn anak kita ke... sedikit sebanyak, tersentuh jugak kita ni..

Saniah Ahmad berkata...

bergaduh kat taska tu memang biasa saya dengar,, budak2 kadang dia ikut kengkawan,, seorang pukul semua nak pukul,, yang teruk si mangsa lah tu,, pernah juga anak kena macam gitu,, selalu pesan kat anak masa tadika dulu "cakap kat cikgu, jangan diam tau",,

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Kesian syawal...harap pukul2 sikit ajer tu.. tak de yg serius..

Myra Jay berkata...

Alahai kesiannya Syawal..
Mudah2an tak aptah semangat dia nak ke sekolah..

Bagus Sue pesan kat Syawal gitu, jiran Myra anak dia kena bulu aka kena pukul, dia xmelawan bila balik rumah crita kat mak bapak, ang siap pesan kalau kena pukul balas balik, jangan dian.. erkk!

Cho Zila berkata...

alahai... tak baiknyer.. tapikan kalau lebih sikit tukan kenalah ibu ngan ayah mengadap cikgu.. ngadap budak pukultu sekali... geram pulak rasanya...

LYAfrina berkata...

sedih sgt bila tau ank kna camni.. lya faham..asya pon kena.. tp bkn kt skolah..kt skolah dia ok sgt..kat kafa..smpai merah hbs muka n bdn kna cubit..mula2 lya suh asya bersabar je.. tp kesian tgk muka sedih dia..walaupon kna buli, ttp smangat nk pergi.. dh selalu kena, lya suh papa asya bgtau cikgu kafa dia..tkut dibiarkn makin teruk n effect emosi ank kita..