Yang DiSaYAngi

Khamis, 12 Februari 2015

Di kala Diri Tidak Sihat

Dikala diri ini tidak sihat..sakit melanda diri ini jua la...aku kuatkan hati nak settlekan keje..mmm...fikirkan si izz dani aqlan yg tak berapa nak sihat...demam dedar2 manja gitoo malam tad..minta pelok je gayanya...

terus pagi ni mendapat...lama aku bertapa dalam bilik air....buang segala mukus yang ada..mmmmm....cukup tak suke kalo selesema...adoiii....lagi2 bila solat tu..time sujud...ya allah....tuhan je tahu, sakitnya waktu tu, rasa dah lerai dah tengkuk ke kepala aku ni jatuh ke bumi ko..mmmmm...sakitnya...

ni la menjadi peneman setia di kala sakit ni kan....bertenyek2 la setebal yang mungkin kat hidung N dahi tu....mmmmmm.....lantak kan...janji selesema ni jauh dari aku...dengan batuk masih bersisa..mmmm....masak la aku....

td breakfast pagi kat cafe opis ni pon, aku siap minta bunga lawang sekuntum kat dapur cafe tu...pelik budak pompuan tu,.....bunga lawangan tu tujuan untuk aku rendam kat dalam air milo aku...so kurang la sikit aku punya batuk ni...tu petua MIL aku...so far sepanjang 3X mengandung..ni kali kedua aku selesema +batuk..mmg petua tu la aku ngan en asbeen amalkan...TQ mak...

di kala tak sihat ni jugok la...mood mula swing kan..tp keje depan mata kena siapkan jugok....cik boss...sila prihatin yee..soya tak sihat...nanti slow2 soya siapkan keje ok....

jom dengaq lagu yang slow-motion sambil buat keje....lagu kena slow ikut mood jugok...

9 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

semoga cepat sembuh

Zee Suhaini berkata...

nampak sangat muka lemau sue..

Syira Lokman berkata...

semoga cepat sembuhh :D

Falsya berkata...

get well soon jemah..

lieyalatif berkata...

laa sian makyong...agaknye musim ni beb...anak2 aku pun baru elok demam masing2...aku sendiri baru baik flu...ko lagi laa peknen2 nie antibody kurang tu yg amik mase gak nak baik tu....amalkan buah limau ke oren laa sue...vitamin c semula jadi...get well soon okey beb...

mardiana abu darin berkata...

Get well soon, dear...

LYAfrina berkata...

moga cpt sembuh ye..
musim skarang ni.. lya dh seminggu batuk +selsema.. tak baik2 lagi

eima berkata...

sue amik vita c 2 bj sehari ....1 pg 1 lg mlm ... bg kuat sikit imun dan cepat sembuh ....

ko mkn kan sustainable vita c shaklee tu kan ....

mama tisya berkata...

kalo tk sihat mmg smua mood ilang..nk2 kalo ank2 skali tk sihat kn..smoga cpt baik smua