Yang DiSaYAngi

Rabu, 4 Mac 2015

Nasi Tomato versi ina intanberlian

Semalam aku saja la BW macam biasa...

sekali nampak kat blog ina... blog intan berlian tu...dia ada share resepi nasi tomato ngan ayam masak merah versi macam kat kenduri..hahahhahaha....

di sebabkan mak yong sebok asik tengok makanan je nak...mmmm..last2 buat jugok..nasib  la rajin jugok semalam....aku ni jenis kalo balik umah, jgn bukak tudung N jgn duduk...kalo tak, mmg malasnya..alahai semua keja tergendala....mmg balik kena terus letak beg....teruskan tugas2 yg sedia menanti....baru siap keje....bila dah rajin tu perasan la pulok tomato tak da kat umah ni...

en asbeen yg syiok tidoq balik keje tu..konon rehat nak tutup mata..hahahhah...aku paksa bangun minta turun G kedai bawah beli tomato....malas jugok nak bangun...katanya...aku duduk sebelah dia, nak pusing bangunkan badan susah la..macam2..alasan semata tau uolls....sampai aku kuarkan ayat ni...

"abg...cepat bangun G kedai bawah....saya tgh rajin ni...jgn sampai M beso saya datang...mmg tak jalan semua keje...tak makan awal kang awak...baik bangun sekarang...."

cepat2 dia bangun,...yela M beso aku datang kang, naya dia kena buat semua benda...baru nak rehat kan...so kena la dengar cakap sang isteri ni...kikikkiki....

alhamdulillah menjadi jugok...lagi2 aku suke tang nasi...
sebab selama ni mmg nasi aku fail sungguh....sampai kena en asbeen yg masakkan balik, baru jadi....kali ni aku buat sendiri, alhamdulillah....

ayam pon...so far ok..suke...ada rasa jugok....

tada...

nampak pedas....tp idok la pedas mana...pasai anak2 boleh sental...kalo pedas pon sikit..pedas2 manis sos kan...walaupun ulang2 minum air...lepas tu mulut nganga minta suap lagi...nak lagi...mmmmmmm.....tu pon geng malas sikit macam abah dia...nak makan bersuap jugok...lantak...janji deme makan, tu yg penting....


alhamdulillah lauk semalam, mmg licin...baik nasi mahupon ayam....

nampak tak kawan korang ni kuat terpengarauh....

6 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

sedapnya

Masya berkata...

wahh sue dah cuba yer ... ingat nak buat hujung minggu ni ... nyam² sedaplah tu sampai habis licin ...

Fiza Rahman berkata...

Alahaiii...lapar plak nengok.

Nad MamaZN berkata...

seeedddaaaappppnnyyyaaaaaa....!!!! :)

wan nurul hezrina abd halim berkata...

sodapnye mekkk..bak mai sikit..lama tak jenguk ina intan berlian..

adianiez AIDA berkata...

mengliurkan ini cerita & ini gambar :)