Yang DiSaYAngi

Jumaat, 10 April 2015

Abah Cepat la sihat

Di kala ini...kesediahan melandataiada siapa tahu..tgk soya, gelak sakan, menyakat org...tp dalam hati hanya ALLAH SWT hanya yang tahu gundah gulananya hati ini...

kami adik beradik baru tahu yg abah dah di sahkan kanser prostat...mmg sebelom ni abah mmg ada prostat, tak sangka la dah jadi kanser kan...luluh la hati ni bila dapat tahu kan..mmmm...

nak di jadikan cerita...abah masuk wad kat hospital segamat dari hari sabtu lagi....
tak tau pulok kanser abah tu dah stage berapa....tp moga di permudahkan la segala kan....

mmg hari selasa aritu aku EL, sebab nak tgk abah...tu pon semua tergesa2...balik hari je...aku G sowang2..ngan akak aku N mak aku....en asbeen uruskan anak2 kat sini...TQ en asbeen benarkan binikmu melawat mertuamu...

waktu tu perasaan aku????????????tak da perasaan..perasaan macam nak G tgk org sakit kat hospital je la...tp bila masuk je wad abah....allahhuakbar...luluhnya hati ni bila tgk abah...terus sakit dada ni tahan sebak tgk keadaan macam tu...mmg tak seperti dia sedia kala...mmmmmm....

yang baju biru tu, abg aku yang pertama...abg lain mak...tp di anggap kandung la kan...sebab berbin kan satu bapak kan...betoi tak..lagipon kami ni semua adik beradik, walaupun lain mak, itu baguihnya...tak penah langsung anggap kami ni adik beradik tiri...semuanya kami kata ni la adik beradik kandung....

mmg selama aku kat situ, menahan sebak je bila tgk keadaan abah..nak cakap ngan kami pon susah...tersekat2 penafasan dia bila nak cakap ngan kami..abah dah 84 tahun...,moga abah kuat semangat hadapi semua dugaan dan sakit ni..

yang baju hitam tu, akak sepupu aku dari medan, tapi dah lama menetap sini...kak abby ni mmg terrer giler mengurut....mmg hebat sungguh la...kire kami adik beradik ni kebanyakkannya mmg pandai mengurut....al maklum la sedia kala tahu mmg org indon pandai mengurut kan....

dia refleksi abah kat situ...nampak la kesannya..



hari ni akak aku G lagi segamat dengan akak2 aku yg lain...gilir2 jaga abah...makteh, mak tiri aku jaga sorang2, kesian...tak larat dia...kami ni la anak2 yg masih berkudrat lagi kan...

aku nak bantu lelebih tak boleh sangat dengan keadaan aku yg berbadan dua ni....so aku bantu dari segi jaga anak2 aku je la nanti..klo abg ipar aku tetibe kena keje kan...tu je la mampu....hati ni teringin nak jaga abah..tp en asbeen lebih utamakan keselamatan aku..katanya...

"biar la adik beradik awak yg kuat sikit bantu...awak bantu dari segi ni pon dah cukup bagus...."


petang ni akak aku, dari penang...yg kembaq nigina tu datang sini, pastu esoknya dia gerak ke segamat, nak melawat abah...sayu la hati ni bila kenangkan abah sakit gitoo...

paling aku salute mak aku...tahniah mak...nak jugok mak tgk..alhamdulillah...


abah cepat sihat ye...ya walaupun tak dapat bantu banyak...tp moga doa ya sentiasa iring abah..sentiasa buat abah semangat yee....abah kuatkan semangat demi anak2 yee...anak2 sentiasa di sisi abah...abah kena kuat tau...lawan sakit ni....ya nak bersalin nanti..abah boleh tgk cucu abah yg ke berapa puluh pon tak tau la..ikikikikiki...ok abah....

10 ulasan:

mama tisya berkata...

smoga ayah sue cpt baik

Sya Nadia berkata...

Semoga abah akk cepat sembuh ye..

Mama Idlan Irsyad berkata...

moga ayah sue cepat sembuh..

Falsya berkata...

Arituh salah la sebenarnye..rupenye abah sue..adehhh..

Semoga abah sue cpt sembuh..amin..

attiey berkata...

semoga ayah cepat sihat...

Nurzakiah Hanum berkata...

Semoga abah sue cpt sembuh..amin.

Azura Aziz berkata...

semoga abah sue cepat sembuh...

Nad MamaZN berkata...

semoga abh sue cepat sembuh...

IntaNBerliaN berkata...

Allahuakbar... sayu pulak baca... abah sue camne skrg... smkin ok ke

IntaNBerliaN berkata...

Allahuakbar... sayu pulak baca... abah sue camne skrg... smkin ok ke