Yang DiSaYAngi

Isnin, 20 April 2015

Ahlan wa sahlan Ya rejab

alhamdulillah

arini 1 rejab kunjung tibe...bermakna...tak lama lagi kiter sebagai umat islam akan menunaikan puasa di bulan ramadhan yang bakal menjelma tak lama lagi....
tinggal 59 hari...kire campur tolak bahagi semua..ada la lebey kurang 2 bulan lagi...

tak lama dalam masa tu jugak, aku pon menghitung hari untuk bersalin anak ke-3 ni..inshallah....



alhamdulillah arini aku ngan en asbeen berpuasa sempena kedatangan bulan rejab hari ni...

sempat jugak la aku ngan en asbeen sahur tadi...makan nasi ngan sup ayam balance malam td, bilas ngan ikan bilis goreng garing pedas giler, yang mak aku beli kat jualan amal...mmg pedas, tapi sedap....mahal ye gak...sulam pulok ngan air teh....sedap pulok air teh aku buat pagi tadi..hahahhaha.....

tak sempat nak minum secawan lagi...udah azan...takpe la..izz abis kan je....senang....


doakan la aku mampu bertahan sehingga ke penghujung....

ye la mengandung kan..risau jugak...walaupun sebelom ni, penah je aku puasa time pregnant...tp agak risau jugak kan...sebab arini aku ada check up, lagipon pregnant kali ni, mmg aku cepat penat..boleh kata, balik je keje petang, aku mmg flat, mual2, angin sana sini, pening masih ada lagi sampai sekarang...walaupun tak heavy...mmg cepat penat sungguh..lepas makan je malam, mmg aku akan rehat secukupnya..banyak keje lepas tu mmg en asbeen yg buat...sebab dia ada kata yang badan aku mmg perlukan rehat yg cukup sekarang ni....kena pulok aku sekarang ni bangun awal, mmg kena tidoq lewat...kalo tidoq lewat, bangun awal, mula badan ni penat....

tapi en asbeen dah pesan, kalo tak larat, bukak je pose...inshallah aku akan kuat..demi bulan rejab..aku tahu, allah swt akan sentiasa lindungi aku dan merahmati aku dan baby...aku pon dah cakap ngan baby..inshallah baby paham dan dengar...



p/s : SALAM 1 REJAB KENGKAWAN...

8 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

jom amalkan sama2

Azura Aziz berkata...

selamat berpuasa.. smoga dipermudahkan ;)

nur anis berkata...

selamat berpuasa..sekejap dah masuk rejab..tak lama lagi dah ramadhan..

Nad MamaZN berkata...

sama la kita sue.. kali ni preknen cepat penat huhu..
selamat berpuasa.. makyong kt sini x berkesempatan plak nak pose huhu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Salam 1 Rejab dan selamat berpuasa suraya :)

aTieYusof Family berkata...

Salam Rejab & follow sis...
InsyaAllah moga di permudahkan urusan berpuasa kita pd hari ini.. :)

nurfadilah suardi berkata...

Alhamdulillah. Salam rejab sue

dalila berkata...

nk pose semlm tp kul 10 dh lapau..acaner? hahaha