Yang DiSaYAngi

Isnin, 27 April 2015

Masih Belum Bercakap

Sejak dari zaman mengandungkan syawal hingga la no.3 ni insallah.....aku mmg suke beli pa N ma ni...walaupun tak pregnant sekalipon, aku tetap beli..sebab banyak info dalam tu..walaupun dalam tu kebanyakkannya banyak info yang aku tahu untuk aku dan keluarga serta anak2...tp aku tetap nak membeli....aku suke membaca pa N ma..lepas baca simpan kat rak yg mmg khas untuk magazine pa N ma ni..lepas tu muka puas hati, sebab banyak terkumpul kat situ..ahahhahahahha....




cerita kali ni...

MASIH BELUM BERCAKAP...

mmg kalo tajuk ni, aku mmg menitik berat...sebab benda tu mmg pernah dan sedang berlaku pada anak2 aku...tp alhamdulillah aku tak menganggap perkara ni satu bebanan buat aku...ya....mmg dulu aku anggap benda ni satu bebanan buat aku...aku suke compare kan syawal dengan anak2 org lain...org lain bercerita anak dorang itu ini..sedangkan aku hanya diamkan diri kat tepi dorang dengan perasaan yg sungguh down ketika itu..balik mesti akan cembeng sebelah en asbeen bagitau itu ini...sampai ada sekali tu en asbeen marah la sebab aku terlalu bandingkan anak dorang dengan syawal...serius bila bend ani berlaku...mmg sangat2 down....en asbeen pon turut down, tgk aku down gitooo....

tapi bila aku bertekad untuk teruskan terpi untuk syawal...makin lama...makin perasaan tu terhakis dalam diri aku....makin aku kuat untuk hadapinya...bila org rajin pertikaikan, nape aku perlu selalu pergi check up terapi untuk syawal...jawapan aku hanya satu...

"korang takda anak seistimewa syawal, korang tak tau...untuk anak, aku sanggup, janji dia dan aku dapat buat yg terbaik untuk diri kami....."

diam dorang...sebab anak dorang pandai demand...anak dorang pandai cakap itu ini...anak dorang pandai cakap...anak dorang pandai itu ini...semua la....syawal got nothing waktu tu...alhamdulillah berkat kesabaran dan kesungguhan tanpa fikirkan penat lelah bawak syawal ulang alik harung hospital yang sentiasa penuh dengan umat manusia...terpaksa keluar waktu pejabat demi syawal..
alhamdulillah hasilnya aku dapat seperti yang aku inginkan...walaupun sikit...walaupun pada kanak2 lain dorang daha hadapi situasi itu....syawal baru melaluinya..tak payah nak demand sangat soya...janji syawal melaluinya dengan keupayaannya sendiri...itu dah amat membanggakan...bak kata org...

BETTER LATE THAN NEVER...RIGHT....!!!!!!!!!

perkara ini mmg aku titik beratkan pada anak2...tp kalo dah takdir anak2 aku lambat cakap...lambat segalanya...siapa aku untuk menolak takdir yang telah tertulis untuk aku dan en asbeen..kang ada kena panah petir..kkikikikkiik.....

walaupun org suruh buat itu ini untuk bagi anak2 aku setanding dengan anak2 dorang....kalo tak jalan jugak, perlu ke aku menolak takdir yang telah di tentukan oleh ALLAH SWT untuk kami sekeluarga....

alhamdulillah syawal dah mula sedikit demi sedikit dia lepas frasa susahnya...sekarang masa untuk dia move on ke hadapan....izz dani aqlan pon berkemungkinan akan mengikut jejak langkah syawal...tapi alhamdulillah aku dan en asbeen dapat atasi emosi kami dengan lebih baik lagi dari sebelom ni.....bak kata aku pada en asbeen...

"abg...saya rasa..kiter settlekan syawal dulu..kiter bagi masa pada izz...setahun dua ni...kalo masih tiada perubahan...kiter akan buat macam kiter buat pada syawal sekarang...kiter praktikkan apa yg kiter buat pada syawal....ok tak bang...lagipon egat nak settlekan saya dulu, nak bersalin, check up mengandung ni bagai...lepas pada tu la.."

jawapan en asbeen hanya sedikit...

"boleh....kiter ajar macam kiter ajar syawal..tapi masih takda perubahan, kiter buat macam syawal buat..."

senang...cerita izz dani aqlan, nanti aku ceritakan, banyak cerita dia aku nak ceritakan....

yang aku tahu....siapa anak2 aku..dan aku tahu di mana kelebihan dan kekurangan mereka di mata aku..yg aku tahu, aku bangga mempunyai anak seperti mereka....


7 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

Suka dengan ayat last sue tu.. beoi, kita tahu apa kelebihan n kekurangan mereka... Orang ni kadang tau cakap je... cuba gak belajar selami perasaan jika terjadi dekat mereka.... sepatutnya kene bg support

Cik JuE berkata...

yang ibu yang memahami anaknya
good luck sue...
bangga kita dapat anak macam nie sebab disini kita tahu kekuatan kita

Iela Fazielah berkata...

xpe soya..akak doakan soya sabar menghadapi ujian allah...setiap org bahagian dia berlainan.... allah nak uji kita dan sayng kita berbagai cara... Allah beri soya suami yg penyayang dan penyabar... cuma Dia duga kita sikit...tp semua sihat walafiat... akak pun ada dugaan w/pun nmpka bahagia....semoga soya tabah selalu

Zee Suhaini berkata...

yang penting sue dengan asben kena kuat..pedulikan ape yang orang cakap..
anak2 lebih perlukan perhatian kita dari orang lain..
syawal gud boy..izz pon gitu jugak..hope sumer dipermudahkan..aminn..

dancingfingers berkata...

salam..saya umithayyibah.Saya seorang cikgu, sekarang saya sedang menyambung pengajian, buat master di UKM.Saya dalam proses menyiapkan artikel tentang penglibatan ibu bapa dalam terapi pertuturan. So, drp perkongsian blog puan sue ade pengalaman hantar anak jmpe speech therapist. Jadi boleh tak saya nak temu bual puan sue?

regards,
Umithayyibah


Nad MamaZN berkata...

ibu bapa mana xnak yg terbaik buat anak2?
berat mata memandang berat lg bahu yg pikul
tu pun kira bagus sue n akob sedar awal.. klu dah darjah 1 baru nak anta terapi, lagi bz syawal dgn hal skolah bagai..
apa2pun, truskan usaha!

Fai Nardir berkata...

biarlah apa orang nak kata.. hanya kita je yang tahu tentang anak2 kita.. kita yg mengandungkan dan melahirkan mereka... pedulikan je apa orang sekeliling nak cakap..