Yang DiSaYAngi

Rabu, 15 April 2015

peel izz dani aqlan

Salam Rabu kengkawan...

arini nak sembang pasal izz dani aqlan...yang sesungguhnya nampak sungguh kenakalan dalam diri dia sekarang sejak2 lagi 3 bulan ni bakal bergelar abang kan...

macam2 peel lasi kecik ni sekarang...tahu nak dapat adik, peel dia mengalahkan abang dia nak dapat dia dulu tau...geram je aku tgk dia..kecik beso...kecik beso jee....peel suke nak mendukung...banyak kali dah remind tak boleh..ngan abah dia je boleh...kesian kat BB...malas nak jalan...kalo jalan...jalan pon malas2...buat lembik...sampai kalo korang tgk, aku bukan jalan  pegang tangan dia...lebey pada aku macam seret dia..kesian la kat dia....dah dia tak mo jalan elok2...aku nak dukung, penat la aku, pagi petang gitooo...dengan beg aku lagi, beg dia lagi kan...mmmm...dengan keselamatan BB lagi..mmg dugaan la....

balik aku bising kat dia....bising2 aku kat dia buat hal gitoo..nangis2, datang  minta pelok...minta simpati..tapi salah tetap salah...aku hukum dia, duduk, jgn pelok aku...aku bebel la kat dia...pastu dia tak puas hati, G minta simpati abah dia....aku tak benarkan...aku tegaskan diri utk dia, paham yg aku mmg marah ngan dia...aku suruh dia duduk kat dinding...kenang salah sendiri dalam masa sama aku nasihat kat dia..konon si abang di anak selamatkan dr cengkaman ibu dia yg jarang2 nak amok ni...tak lepas jugok....aku tak benarkan..biar dia tahu dia salah....bila aku nasihat, aku minta dia pandang aku, baguih tang situ, dengar cakap aku, pandang aku, nangis pon dah tak bunyi...bila aku cakap ngan dia, dia tindak balas bahasa jerman dia...pastu datang terus salam cium aku, pelok aku...udah jatuh sayang la kat budak kecik ni..tak jadi nak marah lelebey...

mmg dengan dia sangat2 kena bermain dengan psikologi....tapi msalahnya dah tak tau nak umpan, nak pujuk macam mana lagi...mmmmm...

sampai mak aku kata..pagi je la aku anta dia G taska..petang minta en asbeen amikkan dia kat taska, walaupun taska tu satu opis ngan aku, tp mak aku minta en asbeen buat gitooo...tp aku idok la cakap  ngan en asbeen..aku nak senangkan dia...ni aku G keje sendiri pon mmg sudah senangkan dia sesangat kan....


budak yg sungguh2 buat si ibu ni gundah gulana je....

nanti nak citer pasai potty training yg sedang berjalan ni...sucess atau idok..nanti yee...

1 ulasan:

eima berkata...

alahai ... biasa la sue.... otrg br nk beradik ... nanti ok la tu .... time ni la nk manja lbh ngan ibu pun nanti ade adik dah xdpt nk manja dah