Yang DiSaYAngi

Jumaat, 15 Mei 2015

Dia istimewa




ini adalah syawal yafiq...

yee syawal yafiq yang boleh di kategorikan sebagai org yang buat ibu dan abah dia bangga tanpa dia sendiri sedar...sebab apa aku kata gitooo????????

boleh buat aku terfikir nak up cerita syawal pagi ni sebab malam tadi aku ada berborak ngan en asbeen pasai syawal dan izz dani aqlan ni....terfikir akan future anak2 ni kan....aku ngan en asbeen setuju yang kami ni dah cukup berusaha untuk menjadikan syawal yafiq yang terbaik di mata kami..tak yah nak lebey2 di mata org....cukup di mata kami...

siapa yang dah lama ikut siapa syawal yafiq...boleh tahu, siapa dia kan....mmg bagi kami yang baru bergelar ibu dan bapa pada waktu tu, mencabar dari segi fizikal dan mental dalam membesarkan syawal yafiq.org selaloo kata, jangan buat perbandingan di antara anak2 ni...mmg betoi...tp nampak pro n contra ada pada diri syawal yafiq dan izz dani aqlan...

syawal yafiq umo 2 tahun lebey dah start boleh panggil en asbeen, abah....umo 3 tahun lebey baru boleh panggil ibu...itu pon bukan ibu...di panggil IBI...hahahhahaha...tapi aku tetap mencuba mengubah dia..alhamdulillah umo syawal yafiq menjangkau 4 tahun, syawal yafiq dah mula boleh panggil ibu....alhamdulillah....tapi kami as a parents tetap berusaha memberi yang terbaik untuk anak2...sebab kami tahu syawal yafiq bukan macam kanak2 lain...dah advance laju ke depan, dah pandai cakap....mulut macam bertih jagung....cot cet je..syawal waktu tu, belom lagi..mmmm....tapi kami tetap berusaha..personaliti dia lain dari kanak2 yang lain...dah pandai demand....pandai segalanya..pandai tendang bola...syawal yafiq tiada semua tu....otak dia masih mengingatkan diri dia masih lagi2 kanak2 seperti adik dia...mungkin...itu aku dan en asbeen tak tau...

tapi kat sini aku nak kata,...

ALHAMDULILLAH BERKAT USAHA AKU DAN EN ASBEEN SELAMA NI, KAMI NAMPAK SIAPA SYAWAL YAFIQ,,,TURUT MENGAKUI MAKTOK DIA SENDIRI PON KATA, NAMPAK PERUBAHAN YANG BANYAK PADA SYAWAL...SAMA LA MAK LANG NIGINA DIA...SYAWAL YAFIQ BUKAN SYAWAL YAFIQ YANG DULU...SYAWAL YAFIQ SEKARANG DAH NAMPAK SELF CONFIDENT SENDIRI..DAH BERIBU WORD YANG KELUAR DARI MULUT DIA...ITU YANG PENTING...DAH BOLEH BUAT AYAT...DAH PANDAI TEGUR ORG...SERIUS DOKTOR SENDIRI PON BANGGA DENGAN PENCAPAIAN DIA...

AKU SELALOO TERAPKAN SEMANGAT DALAM DIRI AKU DAN EN ASBEEN...BILA AKU KATA...

"ABANG....SAYA RASA BERSYUKUR KITER DI KURNIAKAN ANAK MACAM SYAWAL YAFIQ...SEBAB KALO TGK KANAK2 LAIN...YANG DAH PANDAI SEGALANYA, DAH PANDAI CAKAP DULU DARI SYAWAL SEMUA...TAHU LA KALO BUDAK NI KALO BERCAKAP...SUKE BERULANG2...SAMPAI KITER AS A PARENTS...JADI ANNOYING PULOK BILA DENGAN BENDA YANG SAMA ULANG...LAST2 KENA MARAH...TAPI ALHAMDULILLAH KITER MEMPUNYAI SATU KESABARAN YANG TINGGI BILA SYAWAL BUAT GITOOO...SAYA TAK PENAH NAMPAK LA AWAK ATAU SAYA MARAH SYAWAL BILA SYAWAL BERTANYA ULANG2...KENAPA...KENAPA....KENAPA...DAN KENAPA...WALAUPUN SALAH SORANG DARI KITER PENAT NAK BAGI JAWAPAN, SEKURANG-KURANGNYA SAYA NAMPAK...KITER CARIK JUGAK INISIATIF TAK MARAH, ATAU JERIT PADA DIA....ALHAMDULILLAH NAMPAK LA SAYA ATAU AWAK MENGHARGAI SETIAP BAIT BUTIR YANG KELUAR DARI MULUT SYAWAL...SEBAB KITER TAHU, DARI APA YANG DIA BUAT...ITU ADALAH USAHA PENAT LELAH KITER SELAMA NI KAN ABANG...."

alhamdulillah, en asbeen bersetuju dengan kata2 aku....alhamdulillah mmg aku menghargai apa yang ada dalam diri syawal sekarang....

izz dani aqlan buat tak hebat...itu budak, sangat2 la panjang akal bagai...dia sangat fokus dalam sesuatu benda..tp persamaan dia dengan syawal...izz dani aqlan masih belom boleh bercakap...itu tak menjadikan kami sebagai ibu bapa, satu beban buat kami...untuk syawal kami boleh buat, nape untuk izz tak boleh kan...alhamdulillah....satu hai nanti kami akan usahakan seperti kami usahakan untuk syawal....

p/s : dia adalah anak yang terbaik di mata kami...

5 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

special gift from Allah..

dalila berkata...

pg2 dh touching bace entry ko ni..
alhamdulillah sue..segala usaha dah nampak skang..memang btl tiap ank tu xsama..semoga syawal terus membesar dgn bijak..

mama tisya berkata...

anak anugerah terindah buat ibu bapa kn..stiap anak ada keistimewaan masing2...skarang pn syawal dh byk improvement..syabas sue & akob

Fiza Rahman berkata...

Alhamdulillah....banyak dah perubahan syawal. Berkat kesabaran sue & hubby.

Nad MamaZN berkata...

berkat usaha dan kesabaran sue n akob selama ni.. ni la hasilnya.. walau tak setanding anak org lain. yang pasti dia anugerah yg paling bermakna utk korang. amanah tu.. mestila kena buat yg terbaik kan? :) apapun tahniah sbb menjadi ibu n abah yg terbaik buat dorang