Yang DiSaYAngi

Rabu, 6 Mei 2015

Tiramisu Again...Again..N Again....XTVT B4 Cuti Panjang

Salam Rabu kengkawan...

XTVT sebelom cuti panjang aritu...
dalam si izz dani aqlan tak sihat tu....kawan en asbeen ada order tiramisu kat aku...

katanya bufday binik dia sebelom cuti panjang tu... tak salah 29.04.2015 tu....mmg binik dia kalo celebrate bufday, mesti nak makan tiramisu aku..hahahha...owwhhhh so sweet...soya pon belajar sesungguh dengan kak AMY@ MAMATISYA ni...dia punya resepi....

aku malas la nak buat, sebab sejak aku pregnant ni, kalo asal petang je aku mesti akan mula la letih, penat, tak semangat..lenguh badan...macam2 la kan...en asbeen pon tak mo la paksa aku kan...sebba dia pon tau keadaan aku sejak pregnant ni guano kan...dah di tanya..kesian pulok kat kawan en asbeen, aku buatkan jugak..gagahkan diri...sebab mmg dari tahun 2011 tak salah aku...mmg binik N anak2 dia mesti akan makan tiramisu aku..kalo nak celebrate apa2 kan....

wahai kawan en asbeen...terima kasih atas pujian mung..sungguh, soya syiok sangat...hahahhahah...kembang kuncup je montot hidung ni tau...kikikikikiki.....

tapi malma tu baik hati jugak....soya buat agar2 oreo sekali untuk kawan en asbeen tu...saja nak bagi kan....



tada....

tiramisu B4 last topping kat atas...

haaa....bentuk tikor..ni kali kedua aku buat gini...

ada gak org bertanya, tak nak buat bekas kecik2 ke...boleh je...ikut la mana nak kan...aku bajet la mana perlu N berapa bekas kan....terpulang....


suke bahagian sudut ni...

haa...dah lama aku tak buat tiramisu ni patern kek gini...selaloo aku buat dalam bekas..alhamdulillah ok..kukuh teguh je....cumanya lupa nak beli buah..selaloo aku bubuh buah kat atasnya....lupa nak beli..nak cepat pon ye gak...


TQ kawan en asbeen sebab membeli ngan soya...
kat opis ni pon ada jugak nak order aritu...tp aku tak amik, sebab aku susah nak jangka...kang aku tak berapa nak sihat, payah pulok..nak buat kang terpaksa....dah tak cantik, tak menjadi...kan...org kata nak buat bend ani, buat dengan penuh kasih sayang kan....ya betoi aku sokong steatment tu....

opismate aku pon dok kata...anak2 dia suke makan tiramisu aku..entah apa yg sedap tak tau..katanya...makan la tiramisu lain..nak tiramisu aku jugak anaknya..mmmmm....

6 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

sedapnya nampak :)

mama tisya berkata...

hebat tiramisu sue..yummmmmmm

Fiza Rahman berkata...

Sedapnya ☺☺

Falsya berkata...

tiramisu jemah mmg sedappppppppppp..nakkkkk..

eima berkata...

menarik betui la .... nampak besh .... rasa mesti sedap ni

Nad MamaZN berkata...

alaaa bila dpt merasa ni?