Yang DiSaYAngi

Khamis, 25 Jun 2015

menu 7 ramadhan (menu repeat by en asbeen)



Salam 8 ramadhan....

tak da apa yang istimewa...cuma hari2 la sang isteri yang poyo ni request menu berbuka kat en asbeen..macam kat kedai dah...kikikikikiki....

menu untuk 7ramadhan...menu repeat..tak salah 3,4ramadhan tah...tak egat...tapi repeat jugok..sebab sang isteri yg poyo sarat mengandung ni teringin nak makan pulok...pulok doh...hahahahha...


sambal daging..ala2 rendang gitoo...air tangan sang suami...en asbeen..resepi by blog ina intanberlian...

punya la aku bagitau buat rencahnya...gini...gni..begini..mmmm....nak jugak manja2 kan...senang je kot..last2 aku suruh dia kupas bawang bagai ngan serai..aku cuci cili kering je...dah tu...masuk la dalam blender N blend....dah tu boleh kabo....

"oooo...macamtu..senang je...saya boleh buat..."

eh..eh...eh....dari tadi la binik kamoo dok explain..sengaja kan..

ni je menu kami berbuka untuk hari ke-7..alhamdulillah...kenyang...abis semua licin..tapi en asbeen, simpan sikit sambal daging tu, dia tau aku mesti mencarik sahur nanti...mmg ye pon, kena pulok makan ngan nasi impit pagi tadi sahur..abis nasi impit, aku ulang ngan nasi..hahahhahah...

TQ en asbeen...penat yee masak...mentang2 harini gaji, siap tanya nak berbuka kat luar ke kat rumah...hahahhahahha....inshallah...tgk keadaan ye...takut soya penat, cadang nak berbuka kat rumah...tp kesian pulok kat en asbeen..macam nak berbuka kat luar..konon nak gantung kuali tu..tgk la keadaan macam mana ye sayang..nanti i roger u ok...

5 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

sedapnya

Azura Aziz berkata...

takpe nak manja2 kan.. lg pun sue dah sarat dah.. sama lah, pagi td dah ckp dgn en hasben harini nak cuti masak.. buka kt luar hehe..

Zee Suhaini berkata...

bertuah badan boleh manja2..

Falsya berkata...

menu simple tp sedappppp sgt nmpknye..untung jemah akob reti masak..mok mok ku hanya lepas masak air sajer..waakakakaka

adianiez AIDA berkata...

dap nyer.
ketupat plak tu ada.
fuiyoh! nampak anak bulan raya :)