Yang DiSaYAngi

Rabu, 24 Jun 2015

MGGT (Air Gula)



ni bukan la air gula yang org buat untuk menjual kat param tu..hahahhahah.....

ni air gula yang ibu2 mengandung wajib minum kan...umur 25tahun ke atas adalah wajib untuk minum...mmmm...aku egatkan aku dah terlepas untuk minum...hahahah...aku pon buat2 la lupa..sekali nurse check dalam buku pink, tak do la pulok..adoii..hahahah..
nak tak nak kena la minum jugakkan, kena la korbankan satu hari puasa aku..mmm...tak pe la...berdebor tak yah kata la...macam2 org kata itu ini pasai air gula ni..mmmm...aku tak penah minum kot...tak penah ada pengalaman langsung tau...langsung dari anak sulung lagi...sampai la aku cakap kat en asbeen...

"abg...rasa macam takut je nak tempuh hari jumaat ni, sebab nak kena minum air gula...hahahhah..."

senyum je la en asbeen tu pon....

bila sampai klinik pagi tu..tunggu nama di panggil, macam biasa, kasi cock seround dolu..lepas tu nurse bagi minum....rupa dah macam air grape...aku siap bau2 lagi....telan air liuq...risau takut je ngan air gula ni...bila dah start telan...one shoot je kot...hahahha....nurse pandang aku balik..dia pon shock kejap..hahhahah...

"aik..dah abis..lajunya minum..betoi ke minum...????????"

aku cakap la...
"betoi la...takkan saya buang..celah mana nak buang kat dalam makmal ni..hahahhah..."

teranjat je nurse..
"saya jarang la sangat nampak ada org boleh minum sampai gitoo...kikikikikiki..laju minum...selaloo, lambat dorang nak abis...."

senyum je la aku mampu....so far pendapat aku..idok la manis sesangat macam lori gula tumpahkan...entah...aku tak tau nape...tapi aku set dalam mind kot...semua ok...entah..pada ok je...

2 jam berlegar kat klinik dengan kes sayu aku tu...lepas tu amik darah sekali lagi, terus balik..result katanya, kalo tak ok, dia akan call...dia ok, tunggu appoitment akan datang je la...

alhamdulillah ok la kot...sebab pihak klinik diam je kan....

5 ulasan:

eima berkata...

ooo zaman icha dulu tak la penah pulak aku kena minum time tu umur aku dah 27 dah ....

hmm betui mindset mmg mainkan peranan

Azura Aziz berkata...

xsanggup rasanya nak minum air gula.. terbayang teguk jus oren tu masuk trus kat tekak huhu..

Falsya berkata...

bluwek..xsuke minum air gula..dh la pas minum air gula tuh xleh nak minum air masak..lama lak tuh kan sue kene tunggu smp 2 jam..adehh..dulu falsya kene minum sebab perut besau..hehe

Chekgu Azrine berkata...

seumur hidup belum pernah minum air gula..dh 4x mengandung...
hahaahahaha

dalila berkata...

kembang tekak aku sambil bace ni weh..teringat2 ms aku minum aritu..mmg nk temuntah..xleh bayang cmne ko blh mnm skali mcm tu..aku ms danish dl ok mnm..ms darwish ni mmg rs nk termuntah..wlupun air gula tu ribena..kembang rase..gegegege