Yang DiSaYAngi

Isnin, 8 Jun 2015

Nak G hospital..Bye



Salam isnin kengkawan...pagi ni tak dapt nak BW korang...aku dapat buat entry je...mmg awai pagi aku sampai opis..sementara tunggu en asbeen amik aku kat opis ni,...aku up satu entry dolu kan....

pagi ni aku nak ke hospital...moga keputusan aku tu betoi...dan yang penting idok la ada yang sebok2 nak marah2 aku G hospital kan....mana la tau nurse ke kan...doktor tu selaloo jarang nak bising2 ni...selaloonya nurse je..kekwat lebey...tp tak pe...

ALASAN????????????

atas sebab aku rasa macam pergerakan BB tak kuat buat aku...mmg ada gerak..tipu la tak gerak, tapi tak kuat...susah jugak hati aku....atau aku terlalu fokus pada izz dani aqlan sepanjang abah di balik kampong weekend aritu, sebab amik abg syawal dia...mmg aku banyak tumpu pada dia je...mungkin jugak aku tak sedar akan pergerakan BB kan..entah...tp aku tetap nak ke hospital....nak check sendiri..yela...nurse klinik jugak kata, kalo BB kurang gerak atau gerak berlebihan, terus G hospital terus...so pagi ni mmg aku nak G la...moga keputusan aku ni,...berita baik..amiinnn...moga2, doa2 la kengkawan.....bukan takmo G semalam, semalam, mmg aku berdua dengan izz, tak da sape nak jaga dia...

BB gerak...tapi kurang rasa pergerakan yang kuat...macam menendang, mengeliat yang kuat, sampai aku sendiri tersentak atau terdiam kan....

nape tak G klinik biasa je scan???????

boleh je G...tapi semua benda ni, kena fikir balik...aku ni tak malu nak kata aku ni bukan jenis berduit sangat....so tak mo la susahkan en asbeen aku...aku pon tahu, apa yang dia tanggung walaupun dia tak cakap...baik la G hospital sendiri kan...inshallah moga semua ok....moga perasaan dan instinct aku ni salah....selama ni BB gerak ok, kuat dan sihat serta berkedudukan yang baik je dalam perut cumil ibu dia...

arini masuk 33minggu...dah 8 bulan 1 minggu...macam2 boleh jadi kan..

aku tak tau kenapa....kali ni punya pregnant, aku selaloo rasa susah hati, sentiasa berjaga2 dengan kandungan kali ni...zaman syawal dan izz, aku wat lex wat peace je..tak kisah mana...kali ni, agak risau kalo BB tak gerak, aku tak rasa...atau aku tak sedar...kadang kalo aktif, terlalu banyak pergerakan dari ibu tu sendiri,....mmg kadang rasa tak sedar kan bila BB tu bergerak....

ye la dah nak masuk 3...otak lebey pada fokus pada anak2 yang ada sekarang..keadaan dorang, kerenah dorang, layanan aku pada dorang, makan minum pakai dorang...mungkin jugak tak berkesempatan nak hi..hi...hi...ngan BB kan...tp bila aku dah rilex, banyak rehat..mmg aku dengan BB...so far alhamdulillah BB mmg bagi respon...


en asbeen mmg suke dengar jantung BB tau...semalam petang dia dengar...tp mungkin bising kat sekeliling dia..anak2 dok sebok main...(tu ayat nak sedapkan hati sendiri)...so dia kata, ada dengar bunyi jantung, tp tak dengar sangat macam biasa....tak tau la...tp mmg itu la BB..kalo setiap kali abah dia berinteraksi dengan dia...dia mmg akan bergerak..sampai aku kata...BB suke dengan abah dia...

ok la tak mo celoteh panjang....nak gerak dah..bye...

10 ulasan:

mama tisya berkata...

insya allah smua baik2 je...take care sue

Mama Idlan Irsyad berkata...

alahai sue, ja baca ni pun berdebar.. moga2 xde apa2.. preggy ni benda2 mcm ni la yg kita risaukan.. takpe sue.. pergi jer.. kalau ja pun, ja pergi.. nanti update yer apa yang berlaku...

eima berkata...

semoga tak de yg serius ...inshaaAllah

LYAfrina berkata...

insyallah sue..moga semuanya baik2 aje..
betol tindakan sue..trs ke hosp, atleast dpt kt dpt kepastian & harap sgt2 baby ok..

Fiza Rahman berkata...

Risau plak baca. Smoga dipermudahkan semua urusan. Harap tak apa2 tu.

Falsya berkata...

insyaAllah xde ape2 sue...baby duk elok2, sehat2 dlm perut ibu okayh..abang2 tgh tunggu tuh..

aizu's life berkata...

smoga smuenye dpermudahkn.. aminnn

dalila berkata...

semoga sumenye baik2 aje..
pape update..aku xsempat bukak fb tgk..

Nad MamaZN berkata...

moga baik2 aja sue..

Chekgu Azrine berkata...

Oo.ok.kisahnya..alhamdulillah...syukur..
BB takde apa2 kan