Yang DiSaYAngi

Jumaat, 12 Jun 2015

Seminggu syawal di kampung

seminggu cuti persekolahan yang lepas...mmg dah deal lama dah syawal duduk dengan nenek tokwan kat johor...kononnya si ibu ni poyo nak stay kan syawal kat umah nenek tokwan dia ni sampai abis cuti sekolah ni kan...tp tu la rindu membuak-buak sangat la kat syawal ni....rindu yang amat sangat la....ok ke dia kat sana..macam2 aku gikir...ye la dia sorang..bertemankan nenek dan tokwan dia...tak da sepupu sepapat lain yang sebaya dia...mmg bertiga...kesian pulok dengan dia...mengenangkan jugak, adik dia, izz dani aqlan...dah mati kutu kat rumah ni, tgk abang dia tak da..nak membelasah tak da org..kesian pulok kan....

nasib jugak la..tak lama aku dapat tau mak aku balik putrajaya seminggu sebelom abis cuti sekolah....so aku pon decide minta en asbeen amikkan syawal..tapi kena tanya mak pak en asbeen dolu..yela takut dorang nak syawal stay lama lagi dengan dorang...tp nasib la aku dapat MIL yang memahami..siap kata kat en asbeen...

"ala akob..mak ok je....mai la amik...mak tahu....ibu dia rindu sangat tu...takpe.."

adoi..mak, kamoo mmg best la..sayang mak ketat2..memahami sangat tau...

selama syawal duduk dengan nenek tokwan dia..mmg sangkaan aku meleset la sungguh..hahahha...di manja, di tatang bagai minyak yang penuh...alahai anak...

FIL aku siap wassap aku gamba syawal G potong rambut dengan dia kat kedai..tak nangis tu, yang aku suke...

gamba sipi je abah..tak pe la..yang penting, abah ingat kat menantu hantu poyo abah ni kan...

selang 2 hari tu dapat lagi wassap dari FIL lagi/....

haaa ko...siap anta gamba syawal bergamba dengan baju baru....sayang la kan, seronok syawal dapat baju baru dari nenek tokwan..bukan sepasang..sampai 3 pasang..siap seluar bagai..alahai abah mak...susah2 je tau.....

sampai en asbeen kat kampong hari sabtu lepas...seronok dia dengan nenek...siap ajak nenek bergamba dengan dia..

buat peace..mata ke lain..

esoknya nak balik putrajaya...en asbeen wassap..syawal bersama baju baru hadiah dari nenek tokwan....siap tokwan yang pakai dan siapkan dia...


nampak semanagt muka tu kan...nampak domok tang PP tu...tang lain sama je...hahhahahha....

sampai putrajaya, di tanya mana nenek tokwan...syawal...kamoo buat ibu jeles ok...hahhahah..nenek rindu nak dengar syawal menyanyi sorang2 bila dia main atau sebagainya...siap la call cucu dia kan...dapat lepaskan rindu dengar suara jadi la..ni antara cucu yang susah jugak nak jumpe kan...sebab jauh...akak en asbeen pon jauh jugak..kat labuan sana....ada yang dekat dengan dorang...kat johor tu..adik dan abang en asbeen...tu rajin la dia jumpe kan...

FIL siap cakap kat aku...

"kalo duduk sini...tetiap minggu boleh balik sini kan..."

alahai abah....touching soya tau

Tiada ulasan: