Yang DiSaYAngi

Rabu, 10 Jun 2015

Syawal Yafiq dan nenek tokwan

lama tak cerita pasai perihal syawal...

abg syawal yang makin la membesar bagaikan johan...anak yang dulunya selaloo susahkan hati si ibu dengan keadaannya dulu...tp alhamdulillah...setiap perkembangan dia...dia la kebanggaan ibu dan abah dia....

mulut tu, ada je butir nak keluar...walaupun kadang2 ayat tu tak betoi..tapi paham la maksudnya kan....macam popcorn dah...ada je butir kata keluar kan....

sampai la maktok dia kata...

"ko ni dulu, takmmo cakap..sekarang dah cakap takmo berenti.."


hahahhahah...tu penangan maktok bagi dia G umah kawan maktok...sebok buat macam rumah sendiri...siap boleh kata kat kawan maktok...

"mmmmm..kenapa tak bukak TV..nak tgk TV.."

hahahhaha...gasak la kamoo wahai maktok..hahhahah...

budak yg pantang sekali nampak pisang kuning ni...1st ramadhan dah keluar cerita ni....abah deme dok kata nak ajak tgk wayang weekendnya...time gaji nanti...syiok sikit kan....ye la en asbeen...nasib la alamanda sekangkang kera je ngan rumah kan...tak yah PK parking bagai...jalan kaki je...

sekali adik dia...izz dani aqlan terjebak...

seminggu yg lepas syawal duduk dengan nenek tokwan johor dia...maktok die sebok dok jalan makan kenduri kat utara tu...banyak sangat undangan tau....

seminggu duduk dengan nenek tokwan...amboiii...kemahen tau....

pagi naik motor dengan tokwan beli ayam ikan, beli paper..jam 11am naik motor buang sampah, tgk org training motor cross, petang naik motor jalan2, beli eskrem, beli biskut...malam jalan2 naikmotor G masjid, solat dengan tokwan...untung la ...semua tokwan nenek....nenek makan bersuapkan syawal..hari2..nasi dengan ayam goreng...nasi dengan ikan goreng...hahahhaha...makan je tahu kan kamoo duduk dengan nenek tokwan....G gunting rambut pon dengan tokwan...cukup seronok la dia..padahal duduk bertiga je pon dengan nenek tokwan...si ibu ni cukup risau la dengan dia, sowang2 je kat sana...mesti rindu ibu abah, izz...mmmm..hampeh..tarak pon...suke lagi ada la..

balik sini tgk..banyak la nenek tokwan banjer baju, 2,3pasang, selipar, tali pinggang..segalanya..adoi..nenek tokwan sayangkan dengan cucu kan...

nampak la tembam sikit..tang PP je la...yg lain, kurus murus jugok tgk..hahahha..tp nampak muka happy tu...

balik sini...tak dengar kata, kena bising dengan ibu abah..mmmm..pelok tubuh dia, paling tempat lain....merajuk konon...sekali keluar ayat ni...

"nak telefon nenek tokwan....huh..."

adoiii...guna ayat nenek tokwan nampak...mmmm....demand erk kamoo syawal....pandai guna nama nenek tokwan kan...

muka budak...sikit2...nenek tokwan..sikit2 nenek tokwan..jelly lak ibu kamoo ni..hahahhahah....inshallah cuti sekolah lagi, kiter balik rumah nenek tokwan yee

raya ni, kiter raya sana...

4 ulasan:

eima berkata...

Cepat besar syawal ni.....

Nana berkata...

nenek tokwan dah dua panggilan nama situ hehe
mia ngan darwish panggil nenek diorang tokwan juga

IntaNBerliaN berkata...

hehheh mmg kan... org2 tua kita ni kan mmg manjakan cucu2 dorg... sama je dgn parent saya pun

Nad MamaZN berkata...

cucu kesayangan ni :)