Yang DiSaYAngi

Selasa, 13 Oktober 2015

kata2 mencerminkan siapa diri anda

salam selasa..masih lagi kisah trobek sikit...mmg terobek hati tau bila baca ni...benda ni berlaku kat taska izz ni...alhamdulillah pihak pengusaha taska, mmg tak da pape masalah dengan aku selama ni...ataupon dengan parents yang lain....

tapi benda ni jadi aku bengang N nak up kat dalam entry kali ni sebab ni...


ada salah seorang parents buat note ni, siap tampal kat cermin taska....tolong la wei...ko sedar tak..ko memalukan diri ko sendiri..bukan pihak taska ataupon pihak parents yang lain...kami tak sekelumit pon rasa terkesan...tp cara ko menyampaikan tu tak kena dan selari dengan niat baik hati ko utk menegur...

apa la salahnya ko tegur elok2, bagitau pihak taska ke,...kalo betoi nak buat memo gini, ok boleh, tp biar la ayat tu baik sikit...nampak murni sikit bahasa tu...ni ayat n kata2 tu melambangkan siapa kamoo tu wahai ibu atau bapa ni..tapi kami2 mak pak kat taska ni tahu je siapa dia....tp tak perlu la cakap gitoo kan...

heboh kat taska pasai hal ni..pihak taska ada la beberapa kali slowtalk ngan parents ni, katanya dia minta maaf...tp ko buat2 lagi kan...ko egat anak aku binatang...haareeeee....eeiiii....geram je aku tau...

ni bukan salah pihak taska,,,tp ni mmg totally kesalahan pihak ibu bapa tu sendiri...aku sebagai ibu ni malu dengan sikap yg di tunjukkan si ibu bapa ni...



jangan tunjukkan sikap begitoo pada kanak2...kite ni mencerminkan siapa diri kite...walaupun ko marah sekalipon, tak salah ko tegur secara elok2...si izz tu kena gigit sampai lebam2, aku rilex je..pada aku, aku pegang gini..

as long anak2 aku, tak teruk sampai patah riuk, sakit kronik bagai, aku ok...setakat sikit2 gitoo, iitu adalah kehidupan anak2..macam kiter tak penah jadi kanak2...itu aku pegang...org lain aku tak tau...

5 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Kalau mcm tu suraya..
Suruh ibubapa tu jaga anaknya sendiri..
Tak payah hantar ke taska..
Atau pun suruh pihak taska asingkan anaknya dalam bilik lain..
Akak dulu masa nabil kecil memang selalu kena gigit dengan kekawannya..
Tapi macam kata suraya.. selagi tak patah riuk .. tak kesahlah kan..

eima berkata...

dia tahu ke anak die tak gigit org ... dgn parent mmg lain dr dok bercampur dgn kawan2 ....
klu itu cr memonye ...jgn marah klu anak die pun jd cam die nanti .... mak borek anak rintik ...

bahasa biar molek wlu pun rupa huduh ....

nurfadilah suardi berkata...

Napelah tulis camtu tak elok rasanya. Ckp elok2 kan bagus. Nak perfect baik jaga sendiri kan.

dalila berkata...

hoiiii melampauu btl..xbole nk tulis elok2 ke (kot iye pun dh meroyan nk tulis)
ank2 orang kot kau nk panggil jantan betina..aku rs klu ank die pandai baca, mesti malu tgk perangai parents cmtu..biasa la tu bdk2..aku klu ank kene pape kt taska xpenah nk salahkan sesape..biase la tu bdk nk membsr..kuangja gila ayat die..

Nad MamaZN berkata...

panas plak hati dibuatnya.. bahasa menunjukkan bangsa.. klu dah bahasa camni, bangsa apa ni? bangsa kurang ajar.. dgn org sekeliling bahasa dah camni? cemana agaknya bahasa dia dgn anak2

Allah.. moga dijauhkan dr sifat camni..