Yang DiSaYAngi

Selasa, 17 November 2015

APC maktok

Salam selasa kengkawan...

aritu waktu cuti bersalin tu, aku ngan mak aku sebok la dok mengemas barang mak ni..al maklum la mak dah mula nak oindah rumah dia....org seronok nak duduks endiri balik..dah lama benar dia tak duduk rumah sendiri kan....tak pe la mana selesa buat mak...

sekali aku kemas2..jumpe ni..

tada...aku cakap la kat mak...
"fuyooooo...ni APC mak ni..sekarang mana nak dapat gini dah..."

bantai gelak dia...dia pon tak sangka ada lagi...pingat untuk anugerah perkhidmatan cemerlang dia..tak salah ni..tahun 1985....lama dah ni..dah 30 tahun...mak aku egat dah hilang mana dah....siap cakap ni...

"ni kena sinpan ni...sekarang mana nak dapat gini dah...."

ye..itu ya sokong mak..mmg susah nak dapat sekarang ni gini..sekarang ni juz sijil dan sijil premium je la...kan....kalo dolu siap pingat ni, N sijil siap frame ko dapat...seronok dorang kan...mak aku dapat APC kat MOT tak slah dolu, ada lagi kat rumah sungai petani....

kenangan mak kata..mmg kenangan sungguh ni...sekarang mmg tak la dapat gini..aku pon belom tentu merasa..mulut puaka macam soya mana nak dapat APC..hahahahhahah

5 ulasan:

dalila berkata...

huiii..ko pun xlahir lg time ni su..haha..
tahniah maktok..skang ni mmg xde dh pingat2 ni..ssp jee..

Falsya berkata...

huiyoooo katok dpt apc u'ollsssss...hehehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak masih bersekolah lagi tu Suraya..
Mak suraya dapat pingat tu..
Akak ada dapat pingat mcm tu 3 kali..
Sekarang dapat Sijil simpanan premium tu..

Sya Nadia berkata...

30 tahun lepas, sy pun x lahir lg....

eima berkata...

mak ko nk pindah ke mana wei ..... area sini juga ke