Yang DiSaYAngi

Jumaat, 20 November 2015

Improvement Syawal Yafiq sehingga kini

Salam jumaat kengkawan...

cerita semalam...aku apat wassap dari en asbeen...
semalam ada check up OCCT Terapi untuk syawal yafiq kat hospital putrajaya..aku tak la G...selaloo aku G...tapi di sebabkan aku sekarang bawak mirza G check up kesihatan sendiri...so amik la sowangs etengah kan...aku ngan mirza, en asbeen ngan syawal..idok la nampak kami ni selaloo sangat kuaq time waktu keje kan...tp kuaq pon bukan sengaja, semuanya bersebab...semuanya sebab anak....dah appoitment deme semua waktu keje...kena la redho..alhamdulillah kini aku mempunyai seorang boss yang sangat2 paham akan keadaan hidup berumah tangga ni....mmg paham akan keadaan mereka yang mempunyai anak ni...

tapi sayang la aku tak G semalam...nampak XTVT syawal semalam dengan doc, sangat2 menarik...

semalam syawal tak buat terapi seperti biasa kat dalam bilik terapi...tapi kali ni dia buat kat luar..kat laluan luar tu....apa yang syawal buat....

main pasir sintetik....

en asbeen kata...syawal nampak je doc jai bawak kuaq pasir ni sambil kata..
"ok syawal..ini apa..."

syawal jawab
"wahhh...ini pasir...doktor kiter main pasir ye.."

doc jai senyum je ..seronok tgk improvement syawal kot...makin pandai cominucate dengan doc...apa yang doc tana..dia jawab....seronokla dia kan berborak dengan syawal kan....


nampak dia ralit dengan pasir sintetik ni...en asbeen pon naik teruja...terus kata..nak carik jugak la untuk anak2 time gaji nanti...eye boleh en asbeen..nanti kiter G carik yee...

syawal sebok dok kata...

"abah...amik la gamba, nanti ibu boleh tgk..."

dia yang suruh..hahahhah...boleh je syawal..


ibu memang teruja tgk awak gini...

en asbeen kata...bila dia nampak doc jai pon sama2 main dengan dia..dia tanya...
"doktor..apa doktor buat...??????"

doc jai kata..
"doktor buat istana...eh cantik la istana syawal...hebat la.."

syawal balas..
"eye...saya memang hebat.."

hahahhahahha...macam2 la...seronok tgk perkembangan syawal, walaupun org nampak, tak da improve mana pon..anak korang...takkan...aku tau la tahap mana kelebihan dan kekurangan anak aku syawal yafiq ni...


kengkawan sekolah syawal ada yang dah pandai membaca...katanya kengkawan, anak sekarang kena laju, sebab takut tak dapat menampaung keupayaan guru untuk fokus kepada permasalahan anak murid...mmmm...entah la...pada aku syawal dah improve gini, sebesar rahmat buat aku....

8 ulasan:

Rizziela berkata...

Alhamdullilalh..bagus.. good boy

mama tisya berkata...

good job syawal..insya allah syawal akan byk lg improve lps ni...truskan usaha syawal..sue jgn riso sgt

Falsya berkata...

vavavava...gud job syawal..hebat syawal..hehe..jgn risau sue..syawal nie bijak..sue ngan akob kene byk bersabar..dulikkan ape org nak kate..kite tau anak kite..kite tau kemampuan dan pekembangan anak kite..org luar nie mmg ade sikap suke membandingkan anak dieorg ngan anak kite..

Nurzakiah Hanum berkata...

syoknyaaaaaaaaaaaaaaaa

IntaNBerliaN berkata...

saya plak yg seronok baca pasal syawal ni... Nampak syawal lebih yakin utk berkomunikasi... good job syawal..!!

dalila berkata...

alhamdulillah..byk dh perkembangan syawal..bkn main lg..aunty plak seghonokk tgk..

dalila berkata...

alhamdulillah..byk dh perkembangan syawal..bkn main lg..aunty plak seghonokk tgk..

LYAfrina berkata...

alhamdulillah..
tahniah buat syawal..
dan tahniah jugak utk ibu n ayah syawal bersabar n berikan y tbaik buat syawal..
insyallah syawal akn mjdi seorg ank y akan mgenang jasa ibu ayahnya nnti