Yang DiSaYAngi

Jumaat, 4 Disember 2015

meluah rasa sat

salam jumaat kengkawan....

tak banyak yang nak di ceritakan....still not in mood..sebab HP prob balik..mmmm...asik prob je kan..beli je la baru..mmg senang kalo beli baru...tp guitnya celah mana mau carik..mmmm..lagi pulok hujung tahun, semua nak pakai duit..kelengkapan sekolah anak2...izz n mirza masuk taska...awal tahun, kompom la mahai sikit kan..dr biasa...ada yuran2 lain...syawal lagi...mmmm...itu pon syawal aku dah tolak tepi kasi en asbeen settlekan....dengan roadtax pon x lama lagi ni nak expired dah...nasib la tak mahal mana...dapat duit bonus awal tahun depan pon, tak dapat buat apa dengan duit tu..simpan utk duit roadtax N kelengkapan sekolah anak2....guano..bila org kata kiter banyak duit..lagi2 dengaq je bagi bonus, semua pakat la nak naik harga sana sini...tak fikir langsung, kesusahan org lain...

pastu ada la suara anasir jahat, minta lempang soya kan....
"dah tau gitoo...jgn beranak ramai..kalo tahu diri tak mampu.."

adoiii pedih..mmg nak kena libas kuat2 ni....siapa kite untuk melawan takdir yg telah ALLAH SWT tetapkan...siapa kita..?????mai habaq sat....sukea2 nak lawan takdir noo....dah di tetapkan setiap soerang hambaNYA dengan takdir masing2..terima je la...sebab tu org kata..ukur baju di badan sendiri..tak mampu buat cara tak mampu...itu adalah soya...mmg terliuq, mmg teringin, abis tak mampu, dok diam je la...

anak2 adalah harta segalanya di dunia dan di akhirat..
nampak tak mana izz..???????

rilex dia je..main sorang2 kan...


maaf la...soya emo pulok pepagi ni kan..maaf yee kengkawan...

4 ulasan:

Fiza Rahman berkata...

Sama lah kita sue. HP tgh problem gak nih.

Konghajar jer org yg cakap macam tu tau.

Rizziela berkata...

Skg mmg semua orang terasa kesannya.. kita yg bekerja pun terasa... apatah lg yg x bekerja tu kan..

Rezeki ALLAH.. diaorang tu jeles tu

eima berkata...

tabah la soya ....kena aktif balik la kot bisnes sampingan ... cari lubang tampung yang mana tak cukup tu...inshaallah ... klu kite minta sungguh2 dgn Allah pasti Allah buka jalannya ...

kayyana berkata...

paham sgt soya... teman pun kdg kdg nangis bile pk malaysia yang kononnya aman ni.. manusia pulak skrg mulut bukan main puaka lg.. sabar la soya.. setiap anak ada rezeki nye..