Yang DiSaYAngi

Selasa, 22 Disember 2015

nak makan dah ke



dia suke buat mulut gini sekarang..balik semalam./....maktok dia dok kata...
"mirza ni cepat lapaq la...dia nak makan dah kot..."

aku dok kata..tunggu la..tak lama lagi..seminggu lagi....tapi maktok dia tak sampai hati bila tgk dia buat mulut gini...kalo ada org makan depan dia...kelam kabut megepak-ngepak tangan dia bila tgk org tgh sedap makan depan dia....sebok la mulut tu dok cup cap..cup cap....kesian pulok bila maktok doarang kata gitooo...tp tu la tak lama je lagi..seminggu...boleh la kot bagi....izz n syawal dolu pon, lupa dah umo berapa bagi...

last2 malam td...aku start buat serbuk beras...aku 
amik segenggam beras+basuh sampai bersih+toskan beras sampai kering dalam setengah jam+blend halus+simpan dalam bekas kedap udara

so senang la maktok nak buat puree kan...juz masukkan serbuk beras tu berapa banyak maktok nak..masukkan air..masak sini...siap...boleh makan...

maktok tanya...nak buh garam sikit ke hape....terus soya kata..
"jgn mak...tak payah buh gula garam bagai...biar kosong gitoo je...tak payah buh apa2..."

dah ibu mirza kata gitoo...maktok turutkan...TQ maktok...kiter tgk la respon mirza guano hari ni..mau ke tidak...kalo tak maktok suruh beli cerelac...tp ibu mirza ni kata...NO...sebab anak2 soya mmg semua tak suke makan cerelac....entah..mmg penah beli sekali waktu syawal..tp tak mo makan, lepas tu...idok la membeli..takpe...ibu mirza firash ni inshallah rajin buatkan untuk mirza...inshallah

1 ulasan:

LYAfrina berkata...

heheh.. dh besar mirza..punyalah lama x bw