Yang DiSaYAngi

Khamis, 5 Mac 2015

Throwback by Abg Dharma


Semalam saja la tgk kat Fb...tetibe rasa terpanggil tgk FB artis kiter sowang ni....
korang mesti kenai kan dharma kan....ala pelakon lama yang belakon dalam citer adik manja ngan noorkumalasari tu....


post dia aritu....aku rasa sweet sgt...mmg abg dharma terkenang akan zaman kegemilangan dia dulu kan...bukan takat dia...kadang kiter sendiri pon, teringat2 akan kenangan2 dolu...

yg buat aku terpanggil nak up entry ni...sebab ini...

tara....

artis malaysia main bole...yg best ngan artis singapore, artis hong kong...jauh deme mengeratkan silaturrahim antara sesama artis kan...

yg buat aku suke nak up entry lagi....korang tgk la muka memasing...beza sungguh la dengan sekarang kan..kalo kiter2 tua nanti pon, bila terkenang tgk muka time muda2 mesti lucu kan....

sweet je tgk muka memsing kan....ada yg ada...ada yg dah pergi menghadap illahi...macam arwahyarham R.Jaafar, arwahyarham latif ibrahim....abg kepada datuk khatijah ibrahim ni..muka pon lebey kurang je kan....kalo M rizal, M sani ni tak sure pulok..tak perasan deme yg mana satu kan....tp yg lain alhamdulillah masih sihat walafiat...korang tgk la abg dharma tu...kurus melidi, tinggi ni...sweet je...kikikikiki....

korang baca la steatment dia...sweet sgt...

yg buat aku suke ngan gamba ni... AK jailani ni....kalo korang egat dalam citer nasib doremi....yg jadi ahli mesyuarat tingkap tu..yg kena ketuk ngan kuali kat kepala tu....yg suke kaco arwahyarham AR tompel tu...kikikiki..sama kan muka nya....

sweet kan...

Rabu, 4 Mac 2015

Nasi Tomato versi ina intanberlian

Semalam aku saja la BW macam biasa...

sekali nampak kat blog ina... blog intan berlian tu...dia ada share resepi nasi tomato ngan ayam masak merah versi macam kat kenduri..hahahhahaha....

di sebabkan mak yong sebok asik tengok makanan je nak...mmmm..last2 buat jugok..nasib  la rajin jugok semalam....aku ni jenis kalo balik umah, jgn bukak tudung N jgn duduk...kalo tak, mmg malasnya..alahai semua keja tergendala....mmg balik kena terus letak beg....teruskan tugas2 yg sedia menanti....baru siap keje....bila dah rajin tu perasan la pulok tomato tak da kat umah ni...

en asbeen yg syiok tidoq balik keje tu..konon rehat nak tutup mata..hahahhah...aku paksa bangun minta turun G kedai bawah beli tomato....malas jugok nak bangun...katanya...aku duduk sebelah dia, nak pusing bangunkan badan susah la..macam2..alasan semata tau uolls....sampai aku kuarkan ayat ni...

"abg...cepat bangun G kedai bawah....saya tgh rajin ni...jgn sampai M beso saya datang...mmg tak jalan semua keje...tak makan awal kang awak...baik bangun sekarang...."

cepat2 dia bangun,...yela M beso aku datang kang, naya dia kena buat semua benda...baru nak rehat kan...so kena la dengar cakap sang isteri ni...kikikkiki....

alhamdulillah menjadi jugok...lagi2 aku suke tang nasi...
sebab selama ni mmg nasi aku fail sungguh....sampai kena en asbeen yg masakkan balik, baru jadi....kali ni aku buat sendiri, alhamdulillah....

ayam pon...so far ok..suke...ada rasa jugok....

tada...

nampak pedas....tp idok la pedas mana...pasai anak2 boleh sental...kalo pedas pon sikit..pedas2 manis sos kan...walaupun ulang2 minum air...lepas tu mulut nganga minta suap lagi...nak lagi...mmmmmmm.....tu pon geng malas sikit macam abah dia...nak makan bersuap jugok...lantak...janji deme makan, tu yg penting....


alhamdulillah lauk semalam, mmg licin...baik nasi mahupon ayam....

nampak tak kawan korang ni kuat terpengarauh....

Selasa, 3 Mac 2015

kuat membuli abg


kuat sungguh membuli tau...pantang tgk abang dia duduk diam, duduk senang...dia pon mula kan operasi ....

korang tgk tu...sampai abg dia pulok takut ngan dia...lagi2 dia suke rembat abg dia ngan hanger la, kayu la...marah abg dia...kadang abg dia cenggeng ye jugok..mmmm...

kalo baik..alahai rasa nak geget je..tgk phone berdua...gelak berdua....melompat berdua...kalo gaduh, membuli...gini la...


ada je bahan dia nak mengacau abg dia tau....mmg pantang tgk abg dia senang..nak menyakat je tahu...kamoo mmg tak da keje lain erk izz dani aqlan....kuat menyakat tu, mmg ikut ibu sungguh tu...abah kamoo tu baik sikit..hhahahahha...


lama tak update



Salam selasa kengkawan...

berabuk la blog aku ni lama tak update..bukaknya hari2..tp nak update malas je...tu yg x ramai datang bertandang...hahahhahah....

semalam aku cuti...tak sihat...muntah teruk, ulang alik ke toilet....hampir 7X....perit jugok la...dengan tetibe sakit perut, macam sebu gitooo...angin banyak la ni dalam badan...org pon pelik, dah masuk minggu ke-20 pon masih lagi muntah2 pening gini...mmg kali ni punya alahan tu agak teruk sikit dr dolu....entah...aku ikutkan je...janji BB sihat itu yg penting kan....

tak da apa nak cerita sangat....cuma tahap kesihatan diri tu tak kuat mana la...mmg nak buat keje berat sikit pon mmg susah sekarang, banyak mengharap belas ehsan dari en asbeen je settlekan semua...kalo dolu, boleh je...2,3 kerja dalam satu masa....tp kali ni dapat buat satu keje je dalam satu masa...lepas tu kena minta tolong en asbeen, settlekan semuanya....


perasan jugok kali ni punya pregnant....aku tak banyak up N amik gamba aku...kalo aku tgk kat HP aku pon tak banyak gamba poyo aku selfie sana sini...entah...tak da rasa....dolu memanjang jugok...selfie sana sini...sekarang ni tak tau nak kata apa...malas pon ye...tak egat pon yee...tak da rasa pon ye jugok kan...