Yang DiSaYAngi

Jumaat, 13 November 2015

Fasa di alam perkahwinan




alhamdulillah ini yang aku pegang selama ni...aku masih lagi dalam fasa yg pertama..hampir nak masuk ke fasa ke dua...tp alhamdulillah walaupun terasa duit tu asik la kurang...gaji tu hari pertama je dah abis bayar sana sini...tapi alhamdulillah masih cukup makan pakai...masih lagi kami teguh sebagai satu family....complatement each other...alhamdulillah....


aku ada seorang kawan kat opis ni...kire merangkap ibu la pada kami2 kat opis ni...kami panggil dia mak iti....ehhh...mcm anak2 siti nurhaliza panggil dia mak iti lak..kikikikiki...

mak iti ni dah lama bersara....tp kata2 dia mmg sentiasa akan ada dalam otak aku...apa yang dia kata...sentiasa tersemat dalam hati ni...

sejak aku kawan ngan akob, sampai la aku dapat izz....waktu mirza ni, rasanya dia tak tau sebab dah pencen kan...mmg dia baik ngan aku..aku kalo jumpe dia...mesti pelok cium dia...alahai rindu mak iti...

mak iti penah cakap aku...sama dengan jemah poyo tu...mak iti...

"soya, shima...jgn risau kalo org selaloo nampak kiter asik la keluarkan simpanan kiter...mak iti pon mula2 hidup dulu pon, macam korang jugak..simpanan tu simpan,,...tp mesti kuarkan, mesti guna...tp niat nak simpan..abis nak buat macam mana, baru nak hidup...biarkan org sekeliling tgk kiter asik la kuarkan simpanan, sebab dorang tak da di tempat kiter...dorang tak tau....mak iti dulu pon mcm ni....sekarang ni, alhamdulillah simpanan ada...cukup makan pakai..ada rumah kete segala...jgn risau..."

mmg itu yg aku pegang...so alhamdulillah rezeki allah tu luas...inshallah ada sinar buat kami sekeluarga...jarang tau nak nampak en asbeen mengeluh tau berkaitan kewangan...selaloo soya mulut becok ni je...tp kalo sesekali en asbeen mengeluh tu, maksudnya dia rasa susah pada waktu tu..penah sekali dia kata...

"macam mana la nak simpan duit banyak2 kan...mmmm...ada je keperluan yg memerlukan duit...nak simpan duit, nak beli rumah segala pon susah kan...harga makin naik, sampai nak telan air liur pon takut..."

aku egat aku penah berborak ngan dia waktu anak2 semua tidoq..ni kire dr hati ke hati la...mmg kami sesekali bora gini, suke...

kadang2 baguih jugak aku ni...more positif bila en asbeen gitoo...baguih pulok soya..klo tak, dia je la asik negatif je kan..
"abg...inshallah ada rezeki buat kiter....sy ni sentiasa pegang kata2 mak iti...sy tak penah lupa...inshallah moga semuanya di permudahkan..apa kan daya..ni bahagian kiter...inshallah awak tolong sy...sy tolong awak..itu je..."

tp soya sentiasa sayang abg kecik tu ketat2...dia tu kadang buat soya hijau, merah, pink, biru, kuning, oren, hitam, putih..segalanya....

kami bro

kami adik beradik...muka sebijk abah....kami ikut gen abah....perangai kami ikut ibu....tapi saya izz suke sakat abg syawal saya sampai dia nangis ngadu kat abah....

aritu kami sama....
sama rambut...abg saya pacak...saya pon nak pacak jugok....


dah biasa selfie...bila nak amik gambanya di depan, tak mahunya dia....G ke sebelah kiter jugak..dah biasa selfie kan...hahahahha....

kami buddy's takkan terpisah....ngeh...ngeh..ngeh...


nampak muka makai sangat ni izz dani aqlan....pertama kali rambut pacak..nampak muka tu lain dari izz dani aqlan sebelum ni





nampak izz lagi semangat dari syawal kan

Rabu, 11 November 2015

Luv Them Running Man



tak menahan kan..hahahha...aku mmg kemaruk dengan RM sekarang ni...bukan takat aku...aku kini dah berjaya pengaruh akak2 aku ngan en asbeen sama syawal tgk RM ni..sampai maktok pon cakap...
"ehhh..syawal pon tahu ni citer running man kan.."

hahahahha...pengaruh si ibu ni kuat tau..mana taknya...

isnin jam 10.30pm TV9 (ulangan versi lama)
jumaat jam 11.50pm astro chanel 393 (ulangan minggu lepasnya)
sabtu ahad 5.00pm TV2 (sekarang tahun 2014- ulangan punya)
ahad 8.30pm astro chanel 393 (yg paling latest)

yang best online pon tgk...punya la soya ni kan..hahhahahaha...

dengaq cite haha ada kat KL semalam...tak tau dah balikke belom..dia tak wassap pon aku..hahahhahahhaha...propa kan...



jatuh cinta dengan seqy beauty

cerita 2 bulan lepas...selama ni tgk mekchu up sana sini produk seqy beauty ni...hati ni dok la asik nak try je...tp dok kata..sabaq no wahai hati...tapi hati tak sabaq2 jugak....bulan september aritu dok la risik2 ngan mekchu pasai produk ni...dia pun menunggu si sengal ni wassap dia jugak..hahahahha...

punya la berbicara dari jari ke jari..hahahahhah....akhirnya wang tunai berpindah milik....
service baguih, cepat, pantas, dan mudah, walaupun BZ si mekchu ni kursus, bengkel bagai...seperti yg di janji akhirnya sampai jua ke tangan ini..aku amik set skincare ni..mmg kalo tgk, mak aiiii renyahnya...pakai siang dan malam...dengan cleanser, toner, serum N day & night cream...tapi istiqomah itu penting tau tak soya...soya kekalkan disiplin yg ada....

ni gambo soya sebelom pakai..bulan 5,6 aritu tak salah..tengah pregnantkan mirza time ni..

mmg susah hati dengan jerawat2 pasir yg ada kat dahi tu....sejak dari zaman cintan cintun, remaja remaji dolu lagi...masalah jerawat pasir ni tak penah hilang..guano la nak buat..mmg hangin je...jeles ngan muka licin bersih en asbeen tau....elok je dahi tu licin nau....soya ni dah mcm jalan tar haa pipi dahi ni...kalo naik jerawat tu, lagi2 jerawat seketoi beso, merah batu bata tu....eiiii geram je tau..lambat surut lak tu....geram je...

tapi selepas dua bulan pakai produk seqy beauty ni...
ni gamba isnin aritu...

mmg aku up tang dahi tu je....korang tgk tang dahi tu je tau..haahhaha...alhamdulillah soya puas hati....

korang tgk...berbaloi ko...dengan berbekalkan istiqomah dan disiplin yg ada..ni la hasilnya...mmg puas hati tau...


haaa....ni gamba before N after...soya,,,,korang rasa???????????

seketoi selfie soya tepek kat sini...
alhamdulillah en asbeen pon kata aku nampak bersih sikit mukanya dari sebelom ni..kalo dolu dia pegang ada jugak terasa jerawat2 pasir ni...tp sejak pakai seqy beauty ni..alhamdulillah nampak hasilnya...

TQ my besan, mekchu..pengaruh kamoo mmg kuat tau..ni sayang lebey ni...nanti gaji soya carik lagi tau, nak beli cleanser ngan BB cream la pulok..last month top up day N night cream..ni cleanser nak abis...en asbeen rembat..mmm..suke nau...takmo beli, nak kongsi..geram je ngan abg kecik sorang tu..dia punya ada..nak rembat binik punya jugak

Bila mereka bersama

sejak jadi ibu anak tiga ni...mmg tak lepas la nak bercerita tentang anak2 kan..dia punya poyo macam dia sorang je ada anak kan kat donia....natam soya..kikikikiki...soya mmg poyo..korang pon kenai kan...

sesejak si mirza dah makin membesar dengan jayanya....dia pon suke tgk abang2 dia main depan dia..kalo abang2 dia main depan dia...mengekek dia macam la faham je gaya kan...padahal abang dia main larik2 pusing depan dia je....


yg paling suke cium adik dia...sampai maktok kata pipi mirza dah jatuh dah....si abg izz la...suke benar dia mencium adik dia...sikit2 dia cium...ok part cium tangan kaki macam dia buat kat ibu dia...dia buat pada adik dia..naik rimas la adik dia lelama...mula2 suke la kena gomoi..lama2 marah dia..hahahah...gasak kamoo la dik...kamoo dapat abg suke gomoi kamoo...


si abg syawal tu di suruh sayang cium pelok adik dia, baru buat..kalo tak idok la....dia kedekut cium pelok sikit..kikikikiki...banyak main dengan izz...




nampak budak kat belakang tu...gere elok dengan dia tau...

dia kuat menyakat abg dia tau, sampai abg dia menangis....bukan abg dia menyakat dia...mmmm..macam2 la peel si izz dani aqlan ni...geram je tau tgk dia...propa pon dia jugok...


saja buh gambaq depa bebanyak ni...tak mo tgk scroll laju2 tau..hahahhahah.....


budak yg pandai selfie...pandai tgk kamera...tahniah..kamoo semua ikut patern ibu..hahahhaha..walaupun gen abah, banyak la kat muka kamoo semua...kengkadang ibu jeles tau...tp gen ibu banyak kat perangai2 kamoo..kadang poyo, kadang baik, kadang buat ibu hijau..macam2...itu la anak2...warna wani kehidupan...

Sila Claim Hadiah 2015

pa dia...pa dia..pa dia...

hahahhahahha...
ops....salam rabu kengkawan....
kemahen kan..pa dia..pa dia..kan...kikikki...ni penangan si sengal zara zya tu la..

tuan anas mikael..zara zya ni mmg gile daebak la hai...hahahhahah....
dari aritu lagi nak membeli, macam biasa la tak terbeli jugak kan......last2 tunggu drama kuaq kat TV....tgk dua episod...asik la mak tok sebok dok betoi loghat zara zya ngan mak dia..hahahah...org utara mai...maktok betoikan...tak hengat...takpa la mak..asai jadi rupa loghat tu sudah la..ikkikikikikiki...



lakonan dorang mmg best..di akui sendiri oleh aaron aziz yg zara zya ni mmg giler sengal orgnya...bila tgk dia dalam lakonan tu, teringat drama isteriku bukan tukang masak..lakonan bersama ajak shiro...muka minta lempang je gaya dia berlakon, mmg pecah perut..hahahhahaha...

kiter tgk la seterusnya punya episod....terus la malam tadi cakap ngan en asbeen...

"oh...abang...tuan mohd yaakob...saya nak claim hadiah bufday ni...."

kata en asbeen...

"tak payah cakap...saya tahu dah apa yg awak nak...TUAN ANAS MIKAEL kan"

hahahhahah....tak payah habaq..dia tau dah...senyum boleh sangkut kat telinga..hahhahah...
"abang...tgk dapat binik, senang, tak payah nak minta intan pertama berlian..yg mahai2...cukup la sekadar 400 helaian mukasurat dah memadai tau...tak mahai kan...nampak...mudah awak nak carik kan...."

hahahhahah..lepas tu kena ketok kepala ngan en asbeen...
"tu la..saya tau dah...pastu sebok la dia dah beli2 nak jual pulok semua novel dia..nak preloved bagai la...sesuke je kan..nasib awak dengaq cakap saya kan..."

yela soya salah....boleh ye en asbeen...tolong bagi hadiah back dateded punya hadiah yee...soya claim tau gaji ni....

soya mmg lagu tu..asai ada citer novel adaptasi novel....mula rasa best citer tu, mula soya minta beli..hahahahhah...mmg patern tu dia ni...adoi..pa dia..pa dia... 

Isnin, 9 November 2015

Happy 4month days Mirza Firash

Salam isnin kengkawan..arini lenggang je jalan...memasing cuti kan..esok deppavali....soya keje arini..bawak kete pon wat lek wat peace je....pelan2 je,...saja hirup udara pagi..nyaman je rasa...

alhamdulillah jumaat lepas genap la si kecik ni 4 bulan....semangat dia, soya je tau..kalo tgk pon kecik je pon, tp semangatnya dia soya je tau...

sebelom ni tak meniarap lagi..mmg mirza agak lambat sikit dari abang2 dia....tp dia sangat aktif...tp soya ok je..as long dia sihat tubuh badan, perkembangan baik, memadai...

sekali tetibe en asbeen wassap gamba petang tu...soya lambat balik sebab join senamrobik...eh..eh..eh...dia dah meniarap la...
tanjat soya tau...yeeayyyy soya suke....

gamba weekend aritu..tau2 dia dah tidoq meniarap..bila masa tidoq meniarap pon tak tau...


alhamdulillah dia tak banyak ragam...lepas bangun pon, tak terus bagi susu pon takpe...wat lek wat peace je...perkara pertama bila dia bangun tidoq...mesti dia akan senyum pd sesiapa yg terjah dia dolu..itu adalah pasti...dia sangat la murah dengan senyuman...

sepanjang menjaga dia, dia sangat la mudah..menangis nak susu je..alhamdulillah..sujud syukur ke hadrat mu ya allah...

kasih bapa pada anaknya...
cukup suke main muka abah dia....

alamak kantoi pulok.....



moga terus sihat dan baik sentiasa seperti maksud di sebalik nama mu wahai mirza firash

Happy Bufday Soya

Salam kengkawan
cerita trobek sikit harini... al maklum la...berabuk abis blog ni...kena bersihkan sikit2....sekarang ni terasa mcm dah lama tak update, sebab kekangan masa...dengan kerja....sessi pump susu lagi...mana nak update blog kan....terasa jugak la...terhakis sikit demi sedikit nak update blog ni...tapi mengenang...kat sini jugak la aku kenai kengkawan semua....inshallah kite masih keep in touch kan...

berbalik pd cerita trobek aku ni...

sebulan yg lalu....
15.10.2015, ...selamat hari tua buat aku..hahhahah.....

nak di jadikan cerita en asbeen boleh wish awai sehari...alahai..sabo je la...siap banjer makan tau....pastu wish...
"sayang...happy bufday....arini kan bufday awak..."

tanjat sat tau aku..nasib tak tercekik..mmmm.....

"bukan arini bang...esok la...abg dah kenapa...celah mana arini..."
hahahhahha...gelak besaq aku tau..katanya

"bukan arini erk....jap sy tgk kalender.....yela esok...sy set date arini..."

hahhahahah....malu sat si abah depan anak2...bila mana si syawal cakap...
"apa la abah ni...(tepuk dahi dia)"

kkikiikikk.....nak buat guano...tu la en asbeen..mana nak egat...redho sajooo...kadang lagi seminit nak masuk 16hb br egat, baru wish..alahai...redho je la...kiikikik....soya ok je..lakik soya ni...

nak di jadikan cerita lagi....saja la pagi tu breakfast sama ngan geng jemah...datang pulok...si macha ni....dok la kata kat dia...

"fadli....arini bufday aku..ko tak wish pon kan..hahhahaha...ko buat2 la dtg aras 3, pastu ko bawak kek 1 slice...lepas tu ko buat2 wish...mesti semua tanjat je tau..hahhahahha..."

geng jemah pon sokong...hahahhah...sebab si jemah tu jugak bg cadangan....si fadli ni, blur2 je tau..tampa jugak fadli ni...kiikikikikiki...
tu cerita pg tadi...tak lama, balik je dari lunch....dok la gebang sat kat opis....si fadli ni datang...

"soya....ni ada org anta parcel kat depan...."

aku dok la pandang geng jemah aku...bila masa pulok aku beli online..lama dah tak beronline...lagipon dah tak blh anta parcel peribadi kat opis ni dah...aku pon heran ni...sekali si fadli pon bawak la aku g ke depan...tgk2 ko..ni mmg tanjat abis ni..mmg nganga...rahang jatuh ke bawah....

dia bawak he whole kek ko....adohai.....mejerit sat aku kat dia..hahahha...dia boleh bantai gelak kat aku....aku belasah dia....touching sat weiiii..kengkawan buat gini.....


TQ fadli...ko mmg kawan yg baik tau...terus call en asbeen...en asbeen pon tanjat sat si fadli bg kek...dia pon kata..
"wahhh bestya...saya pon tak bg kek kan...takpe..balik ni saa masak lauk kedai untuk awak ye...kikikiki...

en asbeen mmg kenai N tahu semua kengkawan aku..termasuk si fadli ni..kalo jumpe kat luaq pon, sama je aku jumpe dia kat opis...binik dia pon selengge mcm dia jugak..hahhahah...TQ fadli..sangat2 la menghargai..makan la kami reramai...tak abis....bawak balik rumah..makan dengan my little family pulok....


seperti yg di janjikan....balik keje, en asbeen bersilat kat dapoq....ni la meu kedainya...TQ en asbeen,,,

-tomyam daging
-kailan ikan masin
-teloq dadar
-ayam goreng kunyit

mmg lauk kedai ni....

lapaq lagi..malam tu en asbeen buatkan maggi saya tak kembang..sambil layan running man...

yeeeayyyy...TQ en asbeen...soya suke...

esoknya dapat wassap dari no tak di kenali...sape lak ni..rupanya datang nak bg something..aku tak da kat umah..konon nak solat jumaat dengan en asbeen...tak sempat...dia berani pulok...G anta kat umah..hahhahahha..bukan tak tau aku kat opis..adoii...kelakar pulok hai....

TQ la wahai sahabat...dia mmg truly my frenz....

tQ sesangat NAd...egatpada sahabat mu ini...dapat pulok papaZN pon sengal mcm aku...elok sgt la..hahhahahha...tak sempat bersua muka kan..jom zaini lunch sesama nanti ngan akob..meh..kikikiki...mmg gamat kami bergelak je la kami ni kalo jumpe...kikikiki...

en asbeen kata...

"baguih la nad ni...saya pon tak bagi hadiah kat awak...."

kan...kikikiki...alhamdulillah soya memiliki sahabat seperti ini...

terus pakai esoknya G jenjalan...