Yang DiSaYAngi

Rabu, 25 November 2015

Tips galakkan anak membaca

salam rabu kengkawan...

ada tengok beberapa tips galakkan anak2 belajaq dan membaca...






seronok jugak kalo amalkan ni...

sekarang lepas makan malam, jam 9pm, mmg terus bukak buku, amik balang pensil dorang duduk kat meja dorang, siap2 belajaq sama rotan di tangan....si syawal sesambil menulis, sesambil ajar membaca, sesambil kenai huruf, nombor dan sebagainya, sesambil mewarna, sesambil seronok...semuanya sesambil la...seronok dorang kalo ibu bapa fokus pada dorang bila dorang melakukan sesuatu keje...si izz pon mula la sebokkan nak tunjuk jugak hasil kerja dia...

kalo dolu, en asbeen banyak ajar dorang...sekarang aku pulok..en asbeen ajar deme, tangan tu sebok la dengan HP..nak je ketok tangan tu..last2 aku suruh dia jaga mirza, senang...aku ngan dorang....alhamdulillah syawal seronok...siap satu buku dia buat....