Yang DiSaYAngi

Rabu, 20 Januari 2016

syawal dah bacalah anakku...


salam rabu kengkawan...lama rasa tak jengah korang kan..al maklum la soya coti 2 hari ni...
mirza tak sihat...

alhamdulillah syawal dah hampir 3 minggu jugak dia mula sekolah...nampak sekarang dia ,macam seronok je sekolah....ingat dolu, waktu mula2 hantar borang pra sekolah...mengamok 1 sekolah dengaq...malu cek tau..hahahhah...

alhamdulillah nampak dia going be better tau...

sekarang kat rumah pon,, lepas balik sekolah je, makan, mandi, sementara dia duduk dengan maktok, dia tidoq la....kalo malam, mmg hari2 aku akan ajak dia buat latihan guna buku ni..

buku ni buku bonus yg ada kat dalam setiap buku yg beli kat sekolah...buku ni boleh bawak balik ke rumah, boleh buat latih tubi kat rumah..alhamdulillah 2 hari ni nampak syawal dah abiskan satu buku nipis ni....setiap kali abis buat je buku ni, mesti di susuli dengan jadual membaca...
aku ajar syawal guna buku ni..
dolu ina@intan berlian ada cerita kan hal buku ni..
bacalah anakku...

buku ni pon aku dapat dari akak aku, nigina tu...dia dah tak guna kot agaknya....so dia bagi la...so far aku tgk, macam berguna...siap aku call ina, tanyakan hal buku ni...

alhamdulillah syawal pon dah lancar buku tiga....ada 5 buku lagi...tak pe syawal be late than be never kan sayang....

pada aku syawal dah capai buku tiga ni pon, nampak perkembangan yg sangat la besar....


alhamdulillah mengajar syawal guna buku2 ni, dia sangat2 la dapat tangkap apa yg di maksudkan...dia pon boleh baca dah sikit2...kalo dia tak tau, dia akan eja sendiri...

mmg syawal sekarang sebelom dia tidoq, aku akan ajar dia dolu...nampak la dia tunjuk minat bila nak buat semua kerja2 dia ni....tak da la nampak dia terpaksa kan..alhamdulillah...

sampai maktok dia pon kata...
syawal nampak seronok je sekarang sekolah...tak macam sekolah sebelom ni...alhamdulillah nampak perubahan besar buat syawal...

nanti en asbeen nak amik dia tengahari ni, aku dah minta en asbeen tanya ngan cikgu, syawal ada tidoq tak dalam kelas...sebab tadika sebelom ni, syawal rajin jugak tidoq dalam kelas...nampak macam dia penat, padahal tidoq awal....waktu tu, dah tau, puncanya dah segi handwriting dia....sekarang nampak handwriting dia makin smooth dah sekarang...nampak dia dah tak susah nak menulis..alhamdulillah..kalo tu perubahan yg baik, alhamdulillah, bersyukur sangat...

kalo syawal kat sekolah dah tak tidoq....alhamdulillah seronok snagat dengar...kurang2, nampak dia makin fokus kan....

5 ulasan:

ch@ berkata...

Syawal da besar, perkembangan dia pun ikut mcm dia juga berkembang maju, dapat emak yg rajin pantau, sukalah syawal. keep it up syawal and ibu syawal.

Nurzakiah Hanum berkata...

semoga menjadi anak yang pandai

mama tisya berkata...

good luck utk syawal..slow2 ajar insya allah..tisya dlu akak blikn juga tp tk sempat guna...smoga mirza cpt baik

IntaNBerliaN berkata...

Alhamdulillah... seronok baca entry pasal syawal ni tau.. dari dulu saya ikuti perkembangan syawal, mmg nampak sangat2 banyak perubahan syawal.. tahniah untuk sue!! good job syawal..!!

dalila berkata...

alhamdulillah..byk dh tu perkembangan dia..
gud boy syawal..semoga trs membsr dgn bijak dan cerdik..