Yang DiSaYAngi

Jumaat, 12 Februari 2016

CNY buat apa je

salam jumaat kengkawan..

alhamdulillah cuti CNY yang panjang ni, memanfaatkan cuti yang panjang ni...soya N my little family...mulakan tugas mengemas rumah...dari satu tempat ke satu tempat...

dari hari sabtu aku N en asbeen mengemas area dobi N aku area dapur...segala macam...segala khazanah melayu melaka ada kat dalam dapur tu...dengan barang2 maktok depa ni aku asingkan....alhamdulillah dari jam 9.30am hingga la 11.00pm...tu pon berenti makan, solat bagai..mandi pon tak sempat..mandi pagi je....baru siap area dapur...area dapur je tau....bila tgk dapur, rasa nak berenang-renang, nak baring2 je kat dalam dapur tu..luasnya...seronok rasa....segala macam aku buang...lega sangat...dapur tu soya punya...bersepah...mmg soya jadi antu kat situ..hhahhahah....penat tau....

ari ahadnya kemas dua bilik.....en asbeen kemas master bedroom...aku kemas, bilik anak2 ni...alihkan apa yang patut N kemaskan bilik maktok dorang jadikan bilik playroom n bilik studyroom....
kat situ la sekarang ni dorang main, kat situ la dorang belajaq..sekali mirza aku sumbat masuk dalam tu..kelima2 umat muhammad dalam bilik tu setiap kali tiba waktu belajaq....

ni la bilik dorang...selerak...dah abis main...kemas..kalo tak, makanya korang akan tgk ibu korang jadi hulk dengan rotan di tangan...jadi beware ye anak2....

ari isninnya egat nak rehat...tapi tak boleh...kemas lagi selagi terdaya, walaupun batuk selesema tak baik lagi....buat jugak...kemas ruang tamu N stor..alhamdulillah selesai...petang...jam 5pm aku gegas G pusat kitar semula, angkut semua barang yg nak kkitar semula...asingkan ikut jenis N terus ke sana...penuh kete kelisa comey aku tu haa....

haaa....ni ari isnin punya citer..punya la banyak lagi...hadiah kawen pon tak penah guna lagi..akan datang ni boleh la guna...inshallah....

macam nak pindah rumah kan...pindah barang, kemas barang je...alhamdulillah makin senang dengan keadaan rumah sekarang.....

pagi ni mak balik rumah aku sat...mesti terperanjat abis dia tgk rumah aku gamaknya bila aku abis kemas ni..hahahhahahhahah

jangan tanjat ye mak



1 ulasan:

eima berkata...

ok la pas ni ... boleh lelong mana yang rasa xnak guna tu kan ....