Yang DiSaYAngi

Khamis, 14 Julai 2016

3 syawal dan 4 syawal... #teamrayajohor

cerita raya  ketiga tak da apa sgt..juz g raya rumah kawan2 sekolah en asbeen...petang tu G bandar kluang, jalan2 N main bowling ngan ipar duai segala....

esoknya raya keempat tu...MIL ajak buat nasi arab...aku yg buat la nasi arab...MIL tambah buat botok botok..ada yg tau ke botok2 ni....botok2 ni setahu aku org jawa bugis n seangkatan dengannya punya makanan..tak tau la kalo aku silap...tapi setiap kali aku balik umah MIL mesti menu ni akan ada dalam list kat umah tu..bukan takat aku je...semua anak2 MIL ni mmg hantu botok2 ni...

tengahari tu tak di buat org..makan nasi arab sama botok2...

botok2 tu di bungkus dengan daun pisang..dalam bungkusan daun pisang tu ada ikan, segala rempah kari, N segala mak nenek daun2 ulam bagai, buh sekali dalam tu...pastu kukus...dah tu boleh makan..nala punya sedap weiiii...

petang tu G raya umah mak biras aku...sebab esoknya dah nak balik putrajaya dah..kena balik awai pagi, sebab takut nak tempuh jammed dengan nak layan kerenah anak ni, risau jugak la...

nak bagi duit raya, bagi je la soya, sebok nak bergambo...sebenarnya nak bagitau suke dengan sampul seqybeauty ni....simple but nice...cantik sgt....

sebab penggunakan, tu yg suke tu..hahahah....

bak kata en asbeen..
"syg..kat sampul ni dia kata..pakai seminit cantik selamanya....ye syg, awk mmg cantik selamanya utk sy syg...cia cia..cia...."


hahahah...tak sia sedas aku kasi penampa kat lengan dia...org lain dok sebok khusyuk sembang nak mambang, dengar kami bantai gelak, pandang dorang kat kami..hahahahha.....


2 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

bestnya raya

eima berkata...

romantiknye akob .. tak leh byg semua org pandang korg dok romantik gitu ... hmmm