Yang DiSaYAngi

Jumaat, 15 Julai 2016

Kisah Iftar sebelom raya menjelma

minggu last2 puasa aritu...sebelom nak balik raya...nasib la aku ajak balik ahad lepas berbuka tu..kalo aku balik jumaat lepas keje, mau masak bontot aku hadap jammed tu...al maklum la aku n en asbeen kadang tak sabar jugak nak balik kampung..hahahha...nasib la gunakan inisiatif lain..

so sebelum balik rumah, kemas rumah, mop lantai, lap kipas semua...nak balik  sedap sikit hati ni tinggalkan umah dalma keadaan kemas kan....

menu sehari sebelom balik tu, bukak posa kat umah..ahad nak balik tu baru la bukak posa kat jalan...

sebelom kemas rumah, kasi budak2 ni makan dolu...aku buat dorang breakfast ni, aku pulok yg terliuq..hahahhaha...



menu iftar aritu....aku buat telur masak kura je...yg lain semua en asbeen buat..paling rasa menjilat jari tu, ikan goreng tepung..alamak......bikin sungguh dia punya sedap....

en asbeen nanti buat lagi ye....

6 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

selalunya kalo nak tinggal rumah memang kena mengemas dulu..
tidak kang rasa tak best..

Nurzakiah Hanum berkata...

wow bestnyaaaaaaaa

eima berkata...

ikan celup tepung selalu aku mkn kat gani je ... pandai akob memasak no ...mesti anak mak yg rajin ni kan

Norhayati Mohd Isa berkata...

Pandai en husban suraya masak..
Senang lah mcm..
Suraya jaga anak je kan.

Husna Rahman berkata...

Selamat Hari Raya!!

=)

dalila berkata...

telo msk kura cmne?hihi..
cer bg resepi ikan celup tepung tu..nmpk menarik je..aku suke mkn ngan nasi kerabu tuu