Yang DiSaYAngi

Isnin, 3 April 2017

Pertama Kali naik ERL

salam isnin kengkawan...

cerita sabtu yang lepas...tak penah bawak anak2 ni jalan2 naik train....bawak la dorang...G kl sentral je pon...sebab en asbeen ada urusan kat sana...dok cadang kata nak bawak anak2 merasa naik ERL kan....en asbeen ni ikut je la...

bila dah park kete kat putrajaya sentral...berzikir la anak2 ni tanya nak pegi mana..nak pegi mana...hahahahhah....lagi excited bila nampak cho cho train...si syawal yafiq dok la bertanya... 
"ibu kiter nak pegi mana naik ketapi ni...kiter nak naik ni kan...?...yeeaayyy seronoknya..terima kasih ibu..."

hahahahhah...excited kan...

sampai je kat kaunter beli tiket tu...beli la tiket 2 kanak2, 2 dewasa untuk pegi dan balik..
tahu harga tiket erl ni dah naik...egatkan ok la lagi...sekali org kaunter kata
"semua sekali RM81.20 ..."

telan air liur aku depan pompuan kat kaunter ni..hahhahah...en asbeen dah tarik2 baju aku...kata x perlu la....jom la naik kete.....tapi aku tetap bayar jugak..demi kepuasan anak2...

en asbeen dah bising...kata tak payah, tp aku bayar jugak....tapi bila aku kata...
"takpe la bang...duit abis kat anak2...dah alang2 sampai sini kan...kesian pulok dorang kalo tak dapat naik train kan.."

dia risau aku abis duit nak buat makan...dia kata...kalo G naik kete pon..duit minyak tak da sampai cecah harga tu....tapi aku kata
"ala..takpe...duit abis...balik umah, masak la kat umah tghari nanti..hahhaha"

ye kan je la en asbeen tu..siap nak bayar duit tambang tu sikit..tp aku kata tak payah....mmg mahal...tapi takpe la sesekali untuk anak2...bukan selaloo perabih duit demi anak2 kan...korang tgk la excitednya muka dorang tau



haa..nampak tak excited dorang kan...si syawal siap tanya...
"ibu...boleh tak kalau kiter amik gamba..cepat la ibu...jom la...."

tahu dah dia...

nasib behave sepanjang perjalanan tau....

si izz dani aqlan siap tunjuk...
"ibu...umah maktok..tu..tu..tu.."

tu yg dok berzikir tu..bila G umah maktok...nampak je ERL ni lalu belakang umah maktok kan...


 dah boleh harap dah syawal yafiq ni snap gamba ibu abah dia....
alhamdulillah, mirza firash, seorang anak yang mudah..mmg mudah dan senang sangat sepanjang perjalanan..nak tido, dia tido, nak main dia main...duduk diam je dalam carrier tu sepanjang perjalanan..nak makan pon elok je..mmg mudah sungguh anak sorang ni..TQ sayang...

jom selfie seketoi bang....


selesai je urusan en asbeen kat kl sentral...terus balik putrajaya...tapi tak terus ke rumah..kami singgah tempat lain....

mana....nanti la..

6 ulasan:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ berkata...

mmg dah naik harga. last week naik erl jugak pi klia2.

Fiza Rahman berkata...

BEst lah anak-anak. Kita dah lama tak pernah lagi naik ERL.

Nurzakiah Hanum berkata...

wow bestnyaaaaaaaaaaaaaaa

Azura Aziz berkata...

semakin berseri ibu nak anak 4 ni taw hehe

LYAfrina berkata...

Mesti anak2 eksited sgt.. Dpt pgalaman baru

Iela Fazielah berkata...

anak2 kak ila pun excited kalau dpt naik ERL ni...