Yang DiSaYAngi

Jumaat, 7 April 2017

TQ en asbeen...my Mr.ibu..



Salam Jumaat kengkawan...

ucapan di pagi hari buat en asbeen...TQ en asbeen..my mr ibu...sebab jaga binik awak yang sarat ni sama anak2...sungguh pregnant kali ni mmg boleh di katakan 99% semua kerjaan di rumah di serahkan bulat2 pada en asbeen...

kesian kat dia...sesejak mirza firash tak sihat...demam dah kebah, datang pulok batuk jahat kat dia ni, lagi la budak kecik tu payah nak tido malam...pagi ni tgk mata dia sembab je walaupun lena tido...sedey je rasa hati tgk bila dia sakit...batuk tu sungguh la jahat tau...dah la sejenis yg tak nak langsung dengan ibu dia..langsung...mmg anak abah abis ni...semua dengan abah dia je...nak suapkan makan pon ngan abah dia...bila ibu dia tanya nak susu ke...nangis2..takmo...tp bila abah dia tanya nak susu ke tak...laju je dia bangun ..."nak..nak..." sabo je la...sedey je tak mo ngan ibu dah..ibu ni konon nak ringankan beban si abah tu...udahnya abah je la yg kena buat semua...

mmg kesian abis rasa dekatta en asbeen kali ni...kejap2 naik atas katil, tgk binik dia yg tak selesa tido, kejap2 pening kepala, kejap2 krem kaki, kejap2 sakit belakang...tak lama lepas tu bunyi pulok budak kecik tu kat bawah mencarik abah dia..nak tido bawah ketiak abah dia..bila ibu tidokan tak nak, larik kat celah kangkang abah dia....macam la dia kuaq kat situ...awak kuaq kat ibu la sayang..kikikiki...tapi tu la mg kesian abis kat en asbeen..kejap2 bangun uruskan binik, kejap2 uruskan mirza tak sihat...nasib la syawal yafiq n izz dani aqlan, elok je tido kat bilik dorang sampai ke pagi..langsung tak kaco ibu abah dia..

langsung abah dia cuti arini jaga mirza, terus minta dia bawak mirza G klinik...elok la...maktok  mirza firash pon suruh G klinik...dia kata semlama dia jaga mirza firash pon kesiah dia tgk mirza firash, batuk teruk sgt, agaknya penat batuk, asik tido je semalam maktok dia jaga...nampak dia bernafas pon mcm penat je..entah la...terbayang akan peristiwa setahun yg lalu....

rasa serba salah dengan en asbeen... dah la kerja rumah semua dia buat..masak, kemas umah...basuh baju sidai baju...cuma lipat baju je kerjaan soya...mmg tak caya abis dia lipat baju..susun baju ok..hahahhahah....

terima kasih en asbeen awak menjaga kami dengan baik sekali...nnt extend ye tugas memasak sampai 2 tahun nnt ye en asbeen....breastfeeding ye....nasib dia angguk, ok je..tq en asbeen....nnt bersalin pon dia jugak yg jaga soya..makan soya dia buat...mandi anak, siapkan anak....sebab tu soya panggil dia mr ibu kami...tq my luvly en asbeen....

sayu rasa hati bila mengenang akan en asbeen ni...sayu rasa hati bila mengenang mirza firash tak sihat....nasib demam dah kebah..cepat sihat la sayang...ibu tak sanggup nak lalui peristiwa setahun yg lalu...



10 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

sweet

alin berkata...

semoga cepat sembuh.. alhamdulillah punya suami yang penyayang dan bertanggung jawab..

eima berkata...

Alhamdulillah..suami yg baik....

Semoga cepat sembuh dan akob diberi kesihatan yg baik utk jg korg semua

Azura Aziz berkata...

suwit sgt asben su ;)

Cho Zila berkata...

untungler .. moga Allah kurniakan kebaikan itu berterusan hingga akhirnya..

Adam berkata...

Best nya dpt asben macm tu.

Adam berkata...

Tahniah dpt asben tu

LYAfrina berkata...

Alhamdulillah.. Syukur sue dikurniakan suami y amat memahami keadaan serta sgt byk membantu

Nora Karim berkata...

Alhamdulillah suami banyak bantu. Siapa lagi nak bantukan kalau bukan suami. Moga diberikan kesihatan buat Mirza... Kesian dia. Dan kesabaran mengurus rumahtangga buat suami... Ibu boleh rileks ok... :D take care.

Lama tak singgah sini...

Norhayati Mohd Isa berkata...

Semoga suraya sekeluarga sihat sentiasa ye..
Diberikan kesembuhan..
Alhamdulillah suami memahami..